Gaura Neagra: Descoperirea ISTORICA facuta de Cercetatori

Gaura Neagra linie

Gaura neagra ramane unul dintre obiectele cele mai misterioase din univers si unul dintre cele despre care nu stim prea multe in momentul de fata, oamenii de stiinta facand in mod constant diverse descoperiri in legatura cu ele. Cea mai recenta are legatura cu masa pe care o are o gaura neagra, oamenii de stiinta reusind sa gaseasca o metoda prin care sa o poata masura, ceva ce pana in momentul de fata a fost posibil intr-o masura nu chiar atat de exacta.

Gaura neagra are in jurul sau ceea ce se numeste un disc de acretie, adica o zona in care exista foarte multe gaze si ramasite ale stelelor, planetelor, sau ale altor obiecte cosmice devorate de-a lungul timpului. Oamenii de stiinta au ajuns la concluzia ca pot masura masa pe care o are o gaura neagra doar in baza observarii unei singure linii a acestui disc de acretie, ceva ce se numeste linia hidrigel alfa (Hα), iar asa ei ar putea sa determine masa pe care o are un asemenea obiect.

Gaura Neagra: Descoperirea ISTORICA facuta de Cercetatori

Gaura neagra cu denumirea J2123-0050 a avut masa masurata prin aceasta metoda, iar oamenii de stiinta au ajuns la concluzia ca masa ei ar fi de 1.8 miliarde de ori mai mare decat cea a soarelui. Facand o comparatie cu gaura neagra din Calea Lactee, masa celei masurate de catre cercetatori este de peste 400 de ori mai mare, iar asta ar trebui sa ne arate intr-o anumita masura cam cat de mici suntem de fapt in universul din care facem parte.

“Determinarea exactă a masei nu a fost încă deloc scopul principal al acestor prime observații. În schimb, am vrut să arătăm că metoda de spectroastrometrie poate detecta în principiu semnătura cinematică a maselor centrale de quasar folosind telescoapele de 8 metri deja disponibile astăzi. Cu sensibilitatea crescută semnificativ a Telescopului spațial James Webb (JWST) și a Telescopului extrem de mare (ELT cu un diametru principal al oglinzii de 39 de metri) în curs de construcție, vom putea în curând să determinăm masele quasare la cele mai mari schimbări de roșu,”

Gaura neagra are prin aceasta noua metoda de masurare dezvaluita o posibila cale pentru a fi observate mai usor diferentele reale dintre diverse obiecte de acest gen din univers. Stim cu totii ca gaura neagra din Calea Lactee nu este cea mai mare din univers, de exemplu, iar descoperirile facute acum de catre oamenii de stiinta ne-ar putea dezvalui faptul ca in univers exista alte obiecte similare de dimensiuni mult mai mari decat am crezut pana acum.

Gaura neagra ramane in continuare un obiect cosmic de intens studiu si cu multe mistere, iar asta pentru ca oamenii de stiinta descopera in mod constant foarte multe necunoscute in legatura cu ele.