Virgil Popescu: Anuntul de Urgenta pentru Romani despre Facturile la Gaze, Energie

Virgil Popescu Anuntul Urgenta Romani Facturile Gaze Energie

Virgil Popescu a dezvaluit o serie de masuri de ultima ora pentru milioanele de romani si companii din toata tara care in ultima perioada au avut mari batai de cap din cauza facturilor la gaze si energie electrica, el vorbind in primul rand despre obligatia ca aceste facturi sa fie refacute.

Virgil Popescu vorbeste deasemenea mai jos si despre posibilitatea transparentizarii preturilor de achizitie pentru gaze si energie electrica, necesitatea romanilor de a cere refacerea facturilor gresite, si unde se pot plange de cele refacute incorect.

“Dacă factura dumneavoastră este eronată, deja furnizorul are obligaţia… dacă nu este întocmită, ca să nu folosim eronat, la modul general, dacă facture nu e întocmită aplicând mecanismul de plafonare și compensare, furnizorul are obligația ca, în termen de 15 zile, să o refacă. Nu percepeţi în această perioadă nici penalități și puteți, evident, dacă nu aveți factură, nici nu o plătiţi.

Nu ştiu, o să gândim, pentru că foarte multe companii, în momentul de față, exact ce am zis legat de întrebare, legat de Romgaz, sunt listate pe bursă, sunt în competiție cu companii listate pe Bursă. Eu sunt pentru transparentizare, dar haideţi să vedem ce putem pune public.

În mod normal, au obligația și este stipulat, chiar am discutat textul foarte mult în guvern și am găsit un text prin care se stipulează că furnizorii au obligația să refacă facturile. Dacă nu se întâmplă, evident că și clientul ar trebui să se uite şi să facă o reclamație la furnizor, dar eu cred că toţi furnizorii vor reface facturile. E un semnal foarte puternic care a fost dat de către premier, de săptămâna trecută, reluat de către noi și pus în lege, în momentul de față.

În momentul în care legea apare în Monitorul Oficial – și probabil va apare diseară sau mâine publicată în Monitorul Oficial -, este obligativitate legală pentru furnizori să refacă facturile întocmite fără aplicarea mecanismelor de compensare și plafonare.

Procedura de contestare este către furnizor și către ANRE. O persoană care din rea-credință face acest lucru, va primi un răspuns rapid de la o instituție, în funcție de acest lucru. Iar dacă cererea nu este îndreptățită, evident nu pot să zici că nu mai percepi penalități.”