Sorin Cimpeanu: Deciziile de Ultim Moment si Cum Sunt Elevii din Scoli Afectati

Sorin Cimpeanu Deciziile Ultim Moment Cum Elevii Scoli Afectati

Sorin Cimpeanu confirma in mod oficial o serie de decizii extrem de importante pentru elevii care urmeaza cursurile scolilor din toata Romania, iar asta deoarece se doreste implementarea educatiei financiare pentru tinerii care au nevoie de ghidare de acest gen in viata.

Sorin Cimpeanu spune ca actuala strategie pentru educatie financiara urmeaza sa fie dezbatuta public inainte de a putea fi adoptata pentru implementare in toate scolile, ceea ce s-ar putea intamplat in cursul urmatoarelor luni de zile, poate chiar incepand cu toamna acestui an.

“Promovarea unei educații de calitate și a oportunităților de învățare de-a lungul vieții, accesibilă tuturor, reprezintă unul dintre obiectivele enunțate în cadrul Strategiei Naționale pentru Dezvoltarea Durabilă a României 2030. Iar creșterea nivelului de educație financiară a cetățenilor reprezintă una dintre țintele asumate în acest sens pentru anul 2030.

Această „strategie se adresează în principal următoarelor domenii: accesul tuturor copiilor la educație timpurie, învățământ primar și secundar echitabil și calitativ, care să conducă la rezultate relevante și eficiente, creșterea substanțială a numărului de tineri și adulți care dețin competențe profesionale relevante, care să faciliteze angajarea la locuri de muncă decente și antreprenoriatul”.

Pentru a îmbunătăți sistemul de educație în România prioritățile care au termen de îndeplinire anul 2030 vizează, în contextul creșterii nivelului de educație financiară, un învățământ axat pe competenţe și centrat pe nevoile elevului, căruia să îi fie oferită o mai mare libertate în definirea priorităților de studiu.

Totodată, este important ca toți elevii să dobândească cunoștințele și competențele necesare pentru promovarea dezvoltării durabile. De asemenea, în cadrul proiectului „România Educată”, în vederea dezvoltării mecanismelor de reziliență în rândul elevilor este enunțat următorul obiectiv: „pregătirea elevilor pentru a face față unei dinamici sociale în perpetuă schimbare, prin discipline corelate cu nevoile societății democratice”.

Ca măsuri în vederea atingerii acestui obiectiv este menționată și disciplina educație financiară: „înțelegerea modului în care funcționează o societate și a rolului cetățeanului în societate, a drepturilor și a obligațiilor cetățenești, prin discipline precum: educație financiară, educație civică, educație socială, educație juridică, educație pentru cultura democratică”. În vederea atingerii acestui obiectiv se propune ca măsură, la nivelul ciclului primar și gimnazial: „introducerea elementelor de educație juridică, educație financiară, educație pentru sănătate, educație pentru dezvoltare sustenabilă etc. în curriculum, prin abordări transdisciplinare, multi și interdisciplinare sau într-un sistem modular”.