Ministrul Educatiei: Principiile Schimbarilor Oficiale de ULTIM MOMENT pentru Toate Scolile Romaniei!

Ministrul Educatiei anunta principiile schimbarilor oficiale de ultim moment pentru toate scolile din Romania, iata ce transmite Ligia Deca acum.

Ministrul Educatiei Principiile Schimbarilor Oficiale ULTIM MOMENT Toate Scolile Romaniei

Ministrul Educatiei dezvaluie principiile schimbarilor oficiale de ultim moment pe care scolile din Romania le vor avea implementate, iar asta deoarece Ligia Deca explica mai jos cum se vor pune in aplicare masurile pentru reducerea violentei scolare in tara noastra, noutatile fiind extrem de interesante acum.

Ministrul Educatiei vrea sa fie adoptat un nou act normativ care sa stabileasca o serie de principii noi cu privire la implementarea unor masuri pentru reducerea violentei scolare, detaliind si cum trebuie sa se asigure autoritatile din Romania ca prevederile legale sunt intr-adevar respectate in toata tara.

“Principii generale pentru implementarea Planului național și a planurilor locale de prevenire și combatere a violenței în mediul școlar: Fenomenul violenței este unul complex și în permanentă schimbare, ceea ce face necesară o adaptare periodică, rapidă, a soluțiilor de combatere și prevenire; este recomandată analiza periodică a tendințelor fenomenului.

Identificarea schimbărilor și actualizarea planurilor locale de prevenire și combatere a violenței, studierea datelor și informațiilor disponibile prin rapoarte, studii și cercetări. Prevenirea și combaterea violenței școlare necesită efort comun, cetățenii, instituțiile, guvernamentale și neguvernamentale, trebuie să constituie o echipă și să se susțină reciproc – colaborarea școlii cu serviciile de asistență socială.

Poliția, autoritățile administrației publice locale, ONG-uri de profil și alte entități din societatea civilă sau mediul de afaceri este esențială. Implicarea activă a elevilor, în general, și a consiliilor elevilor, în special, nu este doar o necesitate, ci constituie și o formă de utilizare a unor resurse insuficient exploatate până în prezent: creativitatea, inteligența și energia elevilor.

Comunicarea personală directă între membrii trio-ului școală (director) – poliție (polițistul de proximitate al școlii sau polițistul de la BSS) – SPAS, DAS, DGASPC (asistent social sau psiholog) este o condiție esențială în intervenția rapidă și eficientă în cazurile de violență gravă asupra copilului. Documentele reglatoare nu au niciun efect dacă nu sunt diseminate, prelucrate și, prin urmare, bine cunoscute de elevi, personalul școlii și părinți; prin urmare, recomandăm organizarea unor sesiuni periodice de diseminare.

Utilizarea unor resurse variate – online, print, video, precum și verificarea periodică a nivelului de cunoaștere a acestor documente. Starea de bine în unitatea de învățământ este un rezultat al implicării personale a fiecărui membru al comunității școlare (elev, părinte, membru al personalului), nu este sarcina exclusivă a consilierului școlar, a învățătorilor, a profesorilor diriginți și, în niciun caz, a unor organisme externe școlii.”