Magazinele Apple nu mai pun accent pe experienta utilizatorilor ci pe maximizarea profitului

  In ultimele saptamani s-a aflat ca Apple a concediat unii angajati, a redus orele de munca ale altora, dar si ca Apple a anulat acele decizii afirmand ca totul este doar o mare greseala care a fost reparata. Desi multi au crezut ca Apple a facut o simpla greseala, din pacate la mijloc se afla o schimbare importanta care ar putea lasa magazinele Apple fara “magia” care atrage atat de multi utilizatori. Fostul vicepresedinte senior al diviziei de Retail, Jon Rohnson, si Steve Jobs puneau accent pe experienta vizitatorilor in magazinele Apple si nu pe cifrele de vanzari, ei avand grija ca magazinele sa fie primitoare, angajatii sa fie politicosi si vizitatorii sa se simta “ca acasa acolo”.

Johnson was champion of customer satisfaction, designing and staffing the stores to provide a superior experience for visitors and buyers alike. He was able to win over Steve Jobs with the concept that revenue and profit should be a secondary goal of Apple’s retail stores. 

But in 2009, Jobs took six months of medical leave and put Tim Cook in charge of the company, including the retail stores. Cook is primarily an “operations guy,” sources explain, and his natural focus is revenues and profits, not customers. While Jobs was away, Cook and chief financial officer Peter Oppenheimer began to confront Johnson on his customer-centric retail philosophy—both felt the stores didn’t generate enough revenues to justify operating expenses.

  Tim Cook si John Browett, omul adus pentru a il inlocui pe Rhonson care a preluat functia de CEO al JC Penney, nu mai pun accent pe experienta vizitatorilor, ci pe cifrele de vanzari si recentele schimbari nu au fost anulate in totalitate. Acum performantele angajatilor Apple sunt verificate din perspectiva vanzarilor generate si nu din perspectiva oferirii unei experiente “magice” catre vizitatori. Tim Cook si Browett vor sa scoata cat mai multi bani din magazinele Apple, asa ca au luat decizia de a reduce anumite cheltuieli, de a reduce orele suplimentare platite angajatilor, dar si de a pune mai mult accent pe convingerea clientilor sa cumpere mai mult.

  Desi la o prima vedere se pare ca Apple revine la strategia normala a unui magazin, insa nu asa au devenit Apple Store-urile atat de populare si nu asa vor continua sa fie atat de atractive catre vizitatori.