Masinile UBER atacate cu oua si faina de taximetristi in Bucuresti

Masinile UBER au fost atacate cu faina si oua de catre taximetristii bucuresteni, suparat din cauza faptului ca pierd tot mai multi clienti.

Razboiul dintre UBER si taximetristi a continuat noaptea trecuta, deoarece in Bucuresti cei din urma au recurs la faina si oua pentru a-si arata dispretul vis-a-vis de serviciul UBER. Taximetristii sunt suparati ca oamenii prefera sa plateasca doar cativa lei in plus pentru a calatori mai decent decat sa le lase lor un bacsis pe care nu-l merita.

In aceasta idee, simplele actiuni in instanta nu sunt suficiente, deci taximetristii din Bucuresti au chemat masini UBER in doua locatii din Bucuresti si le-au atacat cu oua si faina. Metoda a fost una clasica, masinile au fost chemate prin aplicatie si atacate cu oua si faina, totul durand timp de cateva ore in ambele locatii, una din sectorul 6 si cealalta in zona Unirii.

UBER este disponibil in Bucuresti, Cluj-Napoca, Brasov si Timisoara, insa doar in primele doua au existat incidente intre taximetristi si soferii serviciului. In Cluj-Napoca o instanta a suspendat activitatea serviciului, insa e greu de spus cat va dura toata aceasta suspendare, avand in vedere ca UBER cheltuie sume serioase pentru a se apara in instanta.

Fara a lua apararea celor de la UBER, stau si ma intreb ce s-ar intampla daca toti soferii carora le este facuta viata grea de catre taximetristi i-ar chema pentru a-i “cinsti” cu oua si faina. Dar toti clientii injurati ca n-au lasat bacsis, sau ca au avut o cursa prea scurta, sau cei care au fost inselati in curse, oare daca ne-am aduna toti si am arata ca UBER are totusl un rol bun, oare pe cine ar mai ataca taximetristii ?

Inainte sa-i atacam pe cei de la UBER, sa nu uitam ca cei 120.000 de utilizatori din Romania au fost impinsi spre serviciu din cauza nesimtirii taximetristilor si a serviciilor execrabile.

33 COMENTARII

  1. Din partea mea sa moara de foame toți taximetriștii sunt niște scursuri ale societății preponderent țigani ..plini de tupeu

  2. Indiferent ca ne place sau nu uber (eu unul prefer taxiul clasic), aceste acțiuni trebuie pedepsite exemplar, pentru ca nu este normal sa împiedici pe cineva sa desfășoare o activitate LEGALĂ si/sau să-i distrugi patrimoniul.

  3. Daca in londra ar fi atacati, nu si-ar permite atacatorii luxul de a cumpara atatea oua si faina pt toate masinile uber. Sunt tot atea masini uber cat blackcaburi si totul merge ca uns pt uber. Diferenta o fac masinile. Am calatorit cu e-klasse, c-klasse. Foarte multe priusuri hybrid. Masinile foarte noi, extrem de curate, plata direct prin card, soferii extrem de politicosi si amabili…majoritatea prefera uberul in detrimentul batranelor si rigidelor blackcab. Mai ales ca si pretul este mai mic. Exista si in romania companii de taxi respectabile, cu soferi educati si cu bun simt. Insa diferenta o fac mizeriile alea de loganuri soioase, lovite pe toate partile si cu defecte clare de iti e frica sa mergi cu ele, cu beculete violet de iti rup ochii, soferii cocalari pana la Dumnezeu si lipsa de respect. Referitor la cursele prea scurte am avut fix 3 situatii in care nu a vrut sa ma duca la destinatie pt ca era in gara si astepta calatori pentru curse mai lungi. Am sunat la dispecerat, am mentionat indicativul masinii si faptul ca refuza cursa, nu am mai lasat nici bacsis si totul a fost perfect. Nu e problema mea ca se stramba unii pt curse scurte sau bacsisurile care ar trebui sa depaseasca 90% din pretul curselor.

  4. Mentioneaza și tariful/km când ne spui de C klasse sau E klasse ca noi știm prețul/km doar la Dacia Logan. Nimeni nu poate face transport de persoane la comanda clientului sau in regim taxi (ca e tot una) cu 1,8 lei/km într-un Mercedes.

  5. Lumea nu vrea sa mearga neaparat cu mercedes, bmw sau audi, vrea totusi respect de la taximetristi, sa fie tratata corect, etc. Atat timp cat nu exista astea, si mai sunt atatea probleme pe langa, taximetristii n-o sa aiba decat simpatia reciproca in breasla, atat.

  6. Taximetristii bucuresteni sunt doar niste scursuri ale societatii romanesti. Sunt esenta a tot ce reprezinta jigodismul romanesc. Se tiganesc pt 3-5 lei in plus la bacsis si tot ei sunt suparari cand e cursa prea scurta sau nu e in directia pe care o vor ei. Sunt utilizator Uber si n as mai reveni la jegurile de taxi nici in ruptul capului. Cand Uber nu are masini libere exista variante ca Taxify sau Black Cab. Taximetristii bucuresteni pot muri de foame, nu ma intereseaza. Ar fi orasul mai curat fara ei.

  7. Problema cea mai mare e doar de comportamentul soferilor. Am mers cu Uber in Bruxelles, Bucuresti si mai nou acum in Montreal. Lasand la o parte ca masinile nu au voie sa fie mai vechi de 10 ani si sunt inspectate service-uride ce colaboreaza cu Uber, dandu-ti macar siguranta ca nu mergi cu orice harb care a trecut ITP-ul pe naspa, lasand la o parte comfortul creat de o masina noua si toate cele legate de modalitatea ieftina si simpla de a face comanda, cea mai mare diferenta este in comportamentul si atitudinea taximetristului de Uber, care de cele mai multe ori incearca sa te faca sa te simti cat mai bine. Mi s-a intamplat sa ma sui intr-un Uber si sa fiu invitat sa servesc o ciocolatica, o gumita sau o sticla mica de apa plata (chiar daca erau cele mai ieftine). Cand vreodata ai sa vezi asa ceva la un taximetrist bucurestean, care mai are putin si te scuipa-n ochi daca nu-i lasi un bacsis suficient “privilegiului” de a merge cu el. Ca sa nu mai vorbim ca in momentul in care socializezi cu un sofer Uber iti face placere. Nu dai peste nea Ion care incearca el sa-ti povesteasca tot felul de “cocalarisme” prin care iti arata cat de smecher e el in orice situatie.
    Intradevar inteleg si partea taximetristilor care trebuie sa plateasca licenta de taximetrie, iar aici in Montreal o licenta (care e pe toata viata) e peste 100.000 de dolari si nu este corect deloc. Dar din punctul de vedere al consumatorului comfortul, pretul competitiv si siguranta sunt mult mai importante decat problemele legate de competitivitatea dintr-o piata libera intre Uber si taximetria clasica.

  8. Nici in Montreal taximetristilor nu le convine ca Uber le-a luat o mare parte de clienti. Si nici nu au inceput sa arunce cu oua sau faina ca niste animale salbatice fara cap, au facut greva in mod civilizat, au iesit in strada si si-au spus nemultumirile. Drept consecinta acum soferii de Uber din Montreal trebuie sa faca niste cursuri de taximetrie de 150 de ore si mai trebuie sa dea examen pentru a obtine permisul de taximetrist ce le da dreptul sa faca transport de persoane. Pe langa asta Uber-ul din Montreal este obligata sa plateasca niste taxe suplimentare, crescand putin tariful de calatorie cu Uber.
    Zi-i asta unui taximetrist bucurestean!

  9. Dupa cum se vede, toti sunteti cunoscatori intr-ale legislatiei si in tot ce are de-a face transportul public, impact si efecte socio-economice.
    Dar va intreb un lucru: de ce in toata Europa, in mari orase precum Paris, Roma, Madrid, Lisabona, etc, unde taxiul nu este un hârb, Uber a avut acelasi efect asupra sectorului taxi?
    E simplu: ca sa transporti persoane, ai nevoie de o licenta, un permis aparte pe care il emite primaria localitatii in functie de numar de locuitori, cat de extinsa e infrastructura de transport public, turism, etc. Orice taxi, limo, autobuz, etc are o asemenea licenta. Fara asa ceva, oricine cu o Dacia sau cu un Tesla ar transporta persoane contra cost si ar face banuti frumosi fara a-i declara. Ce face Uber? Uber vine cu o aplicatie (mare inventie) si calca in picioare toate legile si normele nationale si europene in materie de tansport public. Bineinteles ca Uber nu plateste taxe pentru serviciul prestat, ceea ce e alta parte proasta a povestii. Ce spune Uber cand e acuzata ca nu se supune legilor, normelor de transport si ca nu plateste taxe pentru fiecare cursa din care castiga bani: ca nu este o firma de transport, ci o firma care pune in contact soferi cu pasageri. Acei soferi nu au dpdv legal voie sa transporte persoane in regim de transport public dar…ce mai conteaza, Uber ofera bombonele si apa minerala.
    Acum, daca eu creez o aplicatie si pun in contact dealeri de droguri si consumatori, nu ar trebui sa fiu acuzat de nimic, deoarece nu fac nimic ilegal, doar cel ce vinde e vinovat iar cel ce cumpara e problema lui de asemenea, eu doar ii ajut sa se gaseasca. Imi iau banii la fiecare tanzactie, ii depozitez in Insulele Cayman si toata lumea e happy, nu?
    Asta e Uber, iar cand va avea monopolul in toata lumea si va ridica preturile, sunt curios ce veti spune atunci!

  10. Nu pot sa contest faptul ca Uber functioneaza intr-o zona gri spre neagra a societatii, cel putin in Romania, insa la noi problemele sunt altele. Daca in alte tari poti intelege furia taximetristilor, in Romania oamenii n-o inteleg din cauza faptului ca taximetristii sunt cum sunt.
    Nimanui nu-i pasa ca Uber face taximetrie fara licenta, atat timp cat preturile sunt mai mici, egale sau doar rezonabil mai mari decat la taxi-urile normale, dar omul este tratat altfel, nu e furat pe fata, nu e jignit ca are cursa mica, sau ca nu lasa bacsis.
    Firmele de taxi au inchis ochii la reclamatiile oamenilor privind jigodiile care le conduc masinile, iar asa au ajuns sa planga ca le-a furat UBER clientii.
    In realitate, taximetristii au alungat clientii spre UBER, dar firmele de taxi n-o sa inteleaga/recunoasca asta vreodata.

  11. In uk sunt foarte mulți taximetriști români la uber sau la alte firme de genul. Ii poți auzi ascultând manele așteptând la semafor.

  12. Cum se numeste firma asta de taximetrie……. Uber? Are cumva si certificat de inregistrare la finante? Sa ne arate si noua si poate sa functioneze legal , nu sa faca concurenta neloialā.

  13. Guldur
    Comentariul tau e in afara sferei de cunoastere a ceea ce inseamna baza unei societati, cum ar fi legi, valori morale si etice, concurenta neloiala, etc etc. Tu vorbesti din prisma omului mediocru care nu cauta sa inteleaga toata complexitatea unui fapt, cu actiunea si reactiunea sa. Tu vezi in Uber doar o masina frumoasa cu un sofer bine imbracat, doua caramele si un pret mai mic ca al unui taxi iar in taximetrist, asa cum spui, vezi un tepuitor, un tigan smecheras manelist care vrea doar curse lungi, bine platite. Insa daca ai circula cu taxiul prin Europa, ai vedea ca nu este asa. Romania, Bulgaria, Albania, estul si centrul europei e diferit in multe aspecte, inclusiv in sectorul taxi fata de occident. Nu contest faptul ca taxiul in Romania e sub orice critica, ci doar ca mi se pare absurd ca eu, daca doresc sa transport persoane sa am nevoie de o autorizatie iar Uber nu. In felul asta, peste 20 ani, tot transportul va fi marca Uber, te vei imbraca doar de la Zara si vei manca doar de la Carrefour. E mult mai simplu sa se constituie un insoectorat care sa controleze taxiurile la sange, sa oblige ca taxiurile sa nu fie mai vechi de 7 ani de exemplu, sa treaca ITP-ul la 6 luni pentru a asigura o siguranta si un confort pasagerilor iar la 3 plangeri sa zicem, sa i se ridice taximetristului dreptul de a profesa. In felul asta, in scurt timp, taxiul in Romania va fi chiar peste Uber.
    Gandeste-te ca Uber e cea mai bogata firma de transport din lume cu aproape 70 miliarde dolari, fara a detine o singura masina. Investitorii din spatele Uber crezi ca se gandesc ca tu sa calatoresti in E Classe si la un pret modic? Normal ca nu, asta este acum, este un simplu mod de a atrage clienti, de a-si castiga piata, dar mai ales, de a dizolva concurenta, in cazul asta fiind taxiurile. Cand taxiurile vor dispare, nu-ti fa probleme ca si pretul unei curse cu Uber se va dubla, cel putin.

  14. zaone
    Cu ce spui tu sunt perfect de acord, nici mie nu imi plac taximetristii in Romania, in general. Dar vina este a guvernului. Guvernul are puterea sa schimbe situatia, nu sa accepte o firma americana sa isi faca de cap in Romania, asa cum o fac multe altele. De ce cum obliga un supermarket sa vanda 50% produse autohtone? Sa lase sa vanda ce vrea la ce pret vrea, ca doar e democratie, nu? Cam asa si cu Uber. In Romania multe lucruri, foarte multe nu sunt bune, dar daca nu le repari tu, ci lasi pe altii sa vina sa o faca, acestia o vor face, doar ca in folosul lor va fi toat schimbarea.
    Un exemplu din alt domeniu sunt emigrantii. Multi tineri pregatiti, inteligenti, pleaca din tara. E simplu sa zici:”pai daca la noi e totul praf, mai bine sa plece”. Corect, individualist vorbind asa e, dar ce te faci peste ani si ani, ce doctori vei avea in spitale, ce profesori pentru noua generatie? Nu e mai bine sa incerci sa intelegi si sa rezolvi situatia decat sa te uiti in alta parte?

  15. Guvernul nu-i poate schimba pe taximetristi, nimeni n-o poate face. Dupa ani si ani de nesimtire, furt, etc, nimeni n-o sa-i schimbe vreodata. problema taximetristilor poate fi rezolvata doar cu concurenta precum cea de la uber. Abia cand vor vedea ca lumea nu-i mai vrea pentru ca sunt nesimtitit, poate vor realiza ca trebuie sa schimbe ceva, sau poate ca nu.
    Taximetristul care ieri te injura ca nu-i lasi bacsis sau ca au cursa scurta, sau ca nu vrea sa plece pe nu stiu ce distanta, n-o sa te intampine in ziua urmatoare cu un zambet in masina.

  16. Toti soferii uber isi platesc taxele la stat. Toate cursele facute de ei sunt inregistrate si exista chitanta emisa de catre Uber clientului cat si statement lunar emis de catre uber soferului. Ei nu pot eluda statul pentru ca exista integistrarile a tutror banilor pe care i au facut. Taximetristii insa nu platesc nimic la stat pt ca ei nu dau bon fiscal si nu e cursa inregistrata nicaieri. Toti taximetristii sunt falimentari pe hartie. N au niciun client tot anul si totusi continua sa stea pe strada pe banii lor din buzunar ca dehh pasiunea de a fi taximetrist in Bucuresti merita toti banii din lume.

  17. In cazul Uber se pune in discutie faptul ca platile se fac spre o firma din afara Romaniei, deci nu se platesc taxe aici, ci intr-o tara in care Uber are un acord fiscal benefic si plateste mai nimic catre statul respectiv.
    Taximetristii intr-adevar, nu platesc nimic pentru ca nu dau bonuri. Iar daca esti obraznic si le ceri bon, cade cerul.

  18. Din pacate, lucrurile nu functioneaza asa in lumea in care traim. Toti ne supunem unor legi pe care daca nu le respectam, totul se duce naibii. Dupa modul vostru de a vedea lucrurile, un serviciu poate fi anihilat de catre altul fara nici o problema, atat timp cat calitatea noului serviciu este superioara. Nu conteaza cine e, daca e legal dpdv legislativ sau nu,etc. Eu daca sunt plin de bani, cumpar 100 de autobuze noi si le inlocuiesc pe cele vechi. Mai scad si pretul la bilet, ca sa fie tacamul complet. Nu cred ca ar fi vreo problema, nu?
    In ceea ce priveste fiscalizarea, nu lucrez in domeniu dar sunt sigur ca taximetristii, ca si alte domenii comerciale, nu se incadreaza in acelasi model fiscal ca restul comerturilor. Cred ca taximetristii platesc taxe fixe lunare, nu in functie de bonuri. Nu conteaza cat factureaza, mai mult sau mai putin, platesc mereu aceleasi taxe si impozite. Cel putin asa cred.

  19. Daca ar fi asa cum zici tu, de ce ar mai avea aparate care dau bonuri fiscale ? Ei dau o taxa fixa catre compania de taxi pentru ca primesc comenzi prin ea, dar platesc si taxe pentru toate cursele. Dar daca nu dau bonuri… ce taxe sa mai plateasca ?

  20. De luna viitoare fac si eu astfel de ap,icatie,ca vad ca…mergeeee.Interpretati articolul in favoarea uber,macar ar fi trb sa fi ti echidistanti.Nu bagati in aceiasi oala pe toti taximetristii,padure fara uscaciuni nu exista nicaieri,chiar si la uber.

  21. Eu va spun ca in Galati, firma a carei tiple le port pe portiere, procedeaza asa: ai mers fara casa? 24h suspendare. Ai masina murdara? 24h suspendare. A sunat un client si s-a plans de serviciile tale? 24h suspendare si la urmatoare abatere – detiplare. Ai intarziat la comanda? 4h suspendare. La noi e armata si clientii multumiti. O zi buna.

  22. zaone
    Bonul fiscal este pentru tine, clientul, pentru a-ti deduce cheltuieli daca e in interesul firmei tale acea cursa cu taxi sau sa iti fie platita cursa de catre firma unde lucrezi. Bonul acela iese dintr-o imprimanta si nu dintr-o casa de marcat, unde imprimanta nu contabilizeaza absolut nimic, nici macar taximetrul daca nu e model nou nu o poate face.
    In fine, ieri Uber a participat in instanta la un proces intentat de catre taxi Barcelona si un judecator al curtii de justitie a UE va decide in cateva luni daca Uber este o firma intermediara de transport sau doar un mijloc digital, caci de ride sharring cum sustineau pana acum nu mai pot spune ca sunt, din moment ce e doar in scop lucrativserviciul Uber si nimic colaborativ. Daca se decide ca e o firma de transport, isi pot face bagajele deja, pentru ca jurisprudenta aceasta va avea efect asupra tuturor tarilor unde opereaza Uber.

  23. Poftim ? “bonul fiscal e pentru mine” ? Bonul ala fiscal se emite cand se termina cursa ca sa fie o evidenta a banilor incasati pe curse, cu bonurile alea se face contabilitatea, nu le da taximetristul din bunavointa lui, sau daca as avea eu nevoie sa decontez nu stiu ce. Presteaza un serviciu, e platit, trebuie sa dea bon fiscal, sau s-au schimbat legile in Romania peste noapte ?