UBER si Taxify au fost comparate drogurile, sau utilizarea loc cu consumul de droguri, de catre viceprimarul Bucurestiului, Aurelian Badulescu, intr-o sedinta a Consiliului General de astazi. “Puteti apela la orice serviciu doriti, intrebarea este daca pot sau nu sa ma droghez in continuare, este optiunea d-voastra” asta a spus viceprimarul capitalei dupa o sedinta in care a fost adoptat un nou regulament pentru taximetrie in Bucuresti.
Intr-o sedinta convocata in graba si desfasurata in graba, cei de la Primaria Generala Bucuresti au adoptat astazi un nou regulament care ar trebui sa puna capat UBER si Taxify in Romania. Vorbim despre noi reguli care interzic mijlocirea de transport in Bucurest de catre persoane neautorizate sa faca taximetrie, aceasta fapta sanctionand-se cu o amenda cuprinsa intre 4500 LEI si 5000 LEI, mai mult decat fac soferii UBER sau Taxify intr-o luma.
Mai mult decat atat, cei de la Primaria Generala a Bucuresti vor ca orice fel de serviciu de taximetrie sa fie facut doar in baza unui dispecer autorizat pentru asta, fie ca e telefonic, sau printr-o aplicatie. Cei de la UBER au spus ca la o prima vedere noile reguli nu se aplica pentru ei, in timp ce Taxify sunt cam suparati, semn ca realitatea este alta, iar ambele companii ar trebui sa isi inceteze activitatea in Bucuresti.
“Serviciile de dispecerat sunt obligatorii pentru toate taxiurile transportatorilor autorizati, care isi desfasoara activitatea de transport in regim de taxi pe teritoriul municipiului Bucuresti si nu se pot executa decat de catre dispecerii taxi autorizati de autoritatea de autorizare a Primariei Municipiului Bucuresti, in conditiile in care se asigura posibilitatea clientului de a apela la aceste servicii prin comenzi telefonice sau orice alte mijloace (aplicatii informatice, comenzi on-line pe site-ul web al dispeceratului taxi) si de a le transmite prin statia radio de emisie-receptie catre taximetrist”
UBER si Taxify sunt ca Drogurile, Primaria Bucuresti Aproba noi Reguli de Taximetrie
Practic, aceste noi reguli ar trebui sa opreasca UBER si Taxify in Bucuresti, dar asta numai daca soferii sunt prinsi cand transporta oameni si amendati, pentru ca altfel aplicarea este imposibila. Reprezentantii companiilor taxi au anuntat o “vanatoare” de soferi UBER si Taxify pentru a-si proteja “terenul”, deci ne putem astepta inclusiv la batai si cam orice poate mintea celor care in trecut au aruncat cu oua si faina in masinile soferilor UBER.
“Nerespectarea obligatiilor, asa cum au fost stabilite la art. 21 alin. (3) , aplicabile tuturor activitatilor asimilate indiferent de modul si mediul prin care se realizeaza si au ca rezultat mijlocirea intre un conducator neautorizat sau a unui transportator autorizat taxi, a transportarii unei persoane sau grup de persoane pe teritoriul Municipiului Bucuresti, se sanctioneaza cu amenda de la 4.500 la 5.000 lei.”
Partea si mai amuzanta vine acum, pentru fa Gabriela Firea, primarul general al Bucurestiului, vrea taximetristi civilizati, asa ca le interzice urmatoarele : “Este interzisa in totalitate refuzarea unei curse, sub sanctiuni drastice vor fi interzise solicitarile de bonusuri. Soferii sunt obligati sa aiba o tinuta decenta, comportament si limbaj adecvat, sa nu dea muzica tare, sa nu vorbeasca la telefon, sa nu dea sms-uri, sa nu angajeze cu clientul discutii si subiecte sensibile despre politica, religie si sexualitate, care ar putea sa contravina convingerilor clientului.”
Practic, tot ceea ce trebuia sa fie de bun simt este obligatoriu impus printr-o hotarare a primariei Bucuresti, iar asta pentru ca in Romania doar “biciul” functioneaza, din pacate. Partea cea mai proasta este ca toate aceste comportamente trebuie raportate, pentru ca vasta majoritate a taximetritilor se comporta josnic cu clientii, sa nu mai vorbim de comportamentul din trafic, iar cei de la dispecerate ii acopera fara discriminare.
In loc sa gaseasca metode de a aduce UBER si Taxify intr-o baza legala care sa permita functionarea serviciilor, autoritatile din Romania au ales calea pe care toata lumea o uraste si din cauza careia multi pleaca din tara. Din pacate, Romania a fost si va ramane profund ancorata intr-un sistem in care cetateanul are de castigat doar daca ia decizia inteleapta de a pleca intr-o societate dezvoltata.
Felicitări primăriei București. Asta demonstrează ca tot ce e bun trebuie sa dispară. Ne întoarcem la domnul ceafa lata care asculta manele la maxim și fumează chiar dacă îl rogi sa nu o facă.
E o mizerie ce se întâmpla !!!????
Gresesti!
Tu ai deja un serviciu de transport, nu ai nevoie de un altul, mai ales de unul strain, care sa se foloseasca de infrastructura deja creata, care doar va oferi locuri de munca precare si care prin taxele minime platite la stat nu va ajuta cu nimic la dezvoltarea sociala.
Ce ar trebui facut, e ca serviciul de transport deja existent- Taxi – sa fie renovat, prin norme si legi, care sa il aduca la un standard occidental.
In Europa sunt doar 4 tari in care Uber opereaza fara licenta: Polonia, Cehia, Slovacia si Romania. Daca restul tarilor cer o anumita licenta-autorizatie, vad normal ca si Romania sa faca acest lucru, mai ales ca taximetristii, cat ar fi ei de nemernici, au acea autorizatie.
Unixes înțeleg ce zici dar la noi nimeni nu renovează nimic. Aceleași taxiuri vechi îmbâcsite de transpirație și tutun in care îți e frica sa intri. Patronii firmelor de taxi nu au nici cea mai mică intenție sa facă ceva in acest sens ( atât statea deplorabila sa mașinilor cât și atitudinea foarte proasta a șoferilor ) , iar primăria București ar face mai bine sa oblige uber si orice alta firma de genul sa plătească o licența nu sa închidă direct serviciu si noi oamenii simpli sa fim nevoiți sa ne întoarcem la vechii taximetriști care nu se mișcă dacă nu e cursa de minim 20-30 lei (și in multe cazuri aveam nevoie de o cursa care costa maxim 15 lei și ei ziceau sa le daun20-25 ca altfel nu se mișcă )
Ce dezvoltare sociala , esti habarnist de vorbesti asa , statul vrea doar sa i a si interesele sunt prea mari pt a lasa uber si taxify de aici si noile reguli , daca tu preferi sa mergi cu toti jegosii si cu toate rablele de taxiuri trimiae de dispeceri nu ai decat si sa te dezvolti tu social in jegul lor si in infrastructura din romania. Repet statul doar iti ia nu iti da nimic in schimb , nimic.
Alternativa la taxiuri, Uber, se confrunta cu probleme in toata lumea. Cea mai noua batalie pierduta e in Germania, unde Uber a fost nevoita sa isi suspende serviciile pe tot teritoriul tarii. Tribunalul Regional din Frankfurt a dat aceasta decizie, la mai putin de doua saptamani dupa ce Uber fusese interzis in Berlin. Interdictia dictata de tribunal nu e insa definitiva. Orice incalcare a acesteia poate costa compania nu mai putin de 250.000 de euro, plus o posibila pedeapsa cu inchisoarea.
Corect, inteleg ca statul nu face nimic si ca taxiurile sunt vai steaua lor. Eu am zis doar care cred ca ar fi solutia cea corecta, ca ea ar putea functiona sau nu…depinde de altii.
Ideea e ca Uber are probleme peste tot in lume iar in multe orase este interzis sau opereaza in asteptarea anumitor sentinte judecatoresti iar asta nu e din cauza ca toate taxiurile din lume sunt jegoase iar toate guvernele nu fac nimic in afara de a fura banii contribuabililor. Este evident ca Uber e doar o inselaciune mascata.
Inselaciune mascata, sau nu, la fel ca Taxify, sunt alternative cu care poti trai. Desi de Taxify nu prea as mai zice ca e ceva peste taxi pentru ca majoritatea masinilor de acolo sunt la fel de proaste, iar soferii conduc extraordinar de prost, ca taximetristii. Partea buna e ca nu te refuza la cursa direct si nu cer bacsis, in rest…
Jos pălăria pentru articol.Referitor la ceea ce a spus viceprimarul,eu nu înțeleg o iată,modul în care s-au exprimat mă face să cred(de fapt,îmi oferă certitudinea)că și-a făcut studiile pe balta lui Dragnea,in Teleorman.
Dar de ce sa nu faca statul ceva cu toate taxiurile care sunt depasite , de ce nu se fac verificari la sange , de ce sa nu impuna o anumita tinuta pt soferi de taxi asa poate se vor civiliza.
Asa se vor cizela si vom avea servici mai bune , competitia este foarte buna pt ca ajuta la imbunatatirea serviciilor oferite catre client.
Toata “reforma” pe care o cereti (intemeiat) presupune o crestere a tarifelor pana la a deveni prohibitive pentru “saraci”, ca sa citez un clasic in viata. Aici e problema, vrem si ieftin si bun.
Olimpiu nu vrem neaparat și iefitin și bun dar nici cum e la noi scump și prost.
Priviti imaginea pe viitor nu pentru moment. Firea are nevoie de voturi la urmatoarele alegeri. La cate mii de taximetristi sunt in Bucuresti, sigur 50% o vor vota din nou. Incearca sa si pregateasca terenul. Daca acei 50% o vor vota si cu familia lor, deja e un nr mai mare.
Lăsați vrăjeala asta, romanul este mereu cârcotași și vrea lux pe bani de nimic . Acum când au crescut majoritatea firmelor de taxi tariful , au început toți sa sara pe aia care încă mai au 1.39/km , am văzut de atâtea ori faza asta in care taxiul spălat curat și mașina noua , era evitata pentru ca avea tariful cu 30 bani mai mare :)) . Eu nu am avut probleme niciodată cu taxiurile in București , niciodată . Va dau un sfat , folosiți Meridian Plus (1.99/km) sau alta firma care are un tarif puțin mai mare și o sa vedeți ca nu veți întâmpina nimic din ce Spune-ți . Știu ca voi veți merge in continuare și veți vâna in continuare “ofertele” de 1.39/km ca așa sunteți construiți , iar mulți care vb și își dau cu părerea aiurea sunt utilizatori de RATB :)) ei săraci vb din auzite . Exista, știu ca exista și specimene in taximetrie , dar hai sa nu generalizam !
Ha! A apărut încă un “bogat” de 15 ani pe aici… Ca asa da bine in Romania… ha ha ha…
Tribunalul UE, cu nici o ora in urma, a decis ca Uber este un servici de transport, si nu o platforma digitala, cum sustinea Uber. Ca orice mijloc de transport persoane, va avea nevoie de o autorizatie/licenta pentru a opera. Daca ii mai obliga sa plateasca taxe in in tara in care opereaza si nu in paradise fiscale, sa mai plateasca taxe si pentru soferi ca pentru oricare angajat, asigurare de transport persoane, etc, nu cred ca va mai fi asa atractiv Uber, pentru ca vor fi nevoiti sa urce preturile, si clientii vor fi nemultumiti. Pana la urma ajungem la vorba ca nu exista calitate la pret de nimic.
Tot vor fi mai buni decat jegurile de masini si taximetristi
Problema nu e ca vor fi sau ca sunt mai buni. Este o operatiune pe termen lung. E exact ca atunci cand dupa ‘89, pe nimeni nu interesa nimic. Venind dupa o epoca comunista acerba, nu mai conta ce se intampla in spatele scenei, cine sunt cei care preiau conducerea promitand lapte si miere, atata timp cat oamenii puteau cumpara Coca Cola si BMW-uri ruginite din Germania. Dupa 20 ani oamenii s-au prins ca tara nu mai are industrie, infrastructura sau sistem sanitar, si ca Romania e vasalul Europei. Uber e la fel, e o bomboana invelita intr-un celofan frumos aranjat dar putreda pe dinauntru, care pentru a-si atrage piata si a elimina competenta ofera de tot si de toate, dar intr-un final e doar un rechin care cauta sa se imbogateasca prin evitarea platii taxelor si prin precarizarea locurilor de munca.