UBER a fost clasificata ca o companie de transport de persoane de catre Curtea de Justitie a Uniunii Europene, deci trebuie sa se supuna legislatiei existente in tarile europene pentru asemenea tipuri de servicii. Curtea de Justitie a Uniunii Europene nu clasifica UBER ca fiind o companie de taximetrie, dar nici ca una tehnologica, lucru extrem de important, lasand compania sa-si discute situatia cu fiecare tara europeana in parte.
UBER se va folosi de aceasta decizie pentru a functiona in diverse tari europene asa cum o fac si alte companii de transport de persoane, cu reguli, poate, chiar mai relaxate decat cele pentru taximetrie. Practic, in baza deciziei de astazi, UBER poate discuta cu autoritatile din fiecare tara in care functioneaza pentru a isi stabili statutul si pentru a putea continua sa-si ofere serviciile pentru milioanele de clienti din intreaga Europa.
UBER este deja clasificata in unele tari europene ca fiind o firma de transport de persoane, deci hotararea nu o va afecta absolut deloc acolo, ci doar in tarile unde nu are deocamdata stabilit statutul. Aici revenim la Romania, unde aseara Primaria Generala a Bucurestiului a schimbar regulamentul de functionare a serviciilor de taxi, impunand reguli mai stricte pentru companiile care fac taximetrie, sau transport de persoane in regim de taxi, ca UBER.
UBER este o companie de transport, spune CEJ
UBER ar trebui sa aiba de acum si un dispecerat autorizat pentru a putea functiona, separat de soferi licentiati, dar aceasta a doua cerinta n-a prea fost impusa pana in prezent de catre cineva. Taximetristii s-au suparat si au protestat azi in Piata Victoriei pentru ca UBER si asta ii obliga sa devina civilizati, sa nu refuze curse dupa cum au ei chef, sa nu ceara bacsis si alte mizerii, dar UBER e prea mare pentru ei.
“The service provided by Uber connecting individuals with non-professional drivers is covered by services in the field of transport. Member states can, therefore, regulate the conditions for providing that service.”
UBER va functiona in Romania in continuare si nu doar in Bucuresti, ci inclusiv in alte orase din tara, mai ales ca decizia CEJ ii ofera posibilitatea de a gasi o solutie legala pentru functionare. In ciuda deciziei de ieri a Primariei Bucuresti, UBER a functionat astazi fara probleme in capitala si va continua sa o faca, pentru ca daca n-a existat interes pentru inchidere pana acum, nici nu va exista curand.
Existenta UBER este foarte importanta pe piata din Romania deoarece ajuta la o curatare a taximetriei, altfel mizeria s-ar fi adunat la nesfarsit fara vreo posibilitate de curatare. Daca UBER dispare, impreuna cu Taxify, atunci vom reveni la aceleasi probleme de care abia am reusit sa scapam dupa ce taximetristii au ramas singuri uitandu-se la oamenii care s-au saturat de ei.




























“UBER se va folosi de aceasta decizie pentru a functiona in diverse tari europene asa cum o fac si alte companii de transport de persoane, cu reguli, poate, chiar mai relaxate decat cele pentru taximetrie.”
Te contrazic!
In marile orase europene, unde Uber vrea sa opereze (pentru ca nu vei vedea Uber prin sate si comune niciunde in Europa, Uber cautand doar banii, nicidecum sa ajute mobilitatea sociala) transportul in comun e destul de bine pus la punct. E foarte greu, aproape imposibil, sa apara un nou concurent pe aceasta piata. Uber are nevoie de mii de masini intr-un mare oras european, pentru a putea oferi un serviciu de calitate. Mii de masini inseamna mai mult trafic si mai multa poluare. Poate opera cu Tesla de exemplu, astfel evitand contaminarea, dar nu ii va conveni sa plateasca 80.000€ pe o masina pentru a face curse de 5€-10€-15€. De reguli mai putin restrictive decat taxiurile nu cred ca vor beneficia. Romania, Bulgaria si in general Europa de est e un loc unde taxiurile sunt la un nivel jalnic, si clientii vor Uber pentru calitatea masinilor, a sticlei de apa sau a platii prin smartphone, dar in Europa de vest, taxiurile sunt foarte ok atat la calitate cat si la pret, iar Uber e atragator doar daca un pret mai redus decat taxiurile, pret care nu il vor putea reduce cu noile reglementari, iar clientii vor alege mereu varianta mai ieftina, in multe cazuri aceasta fiind taxiul, pentru ca tarifele la taxi sunt emise de catre autoritatile locale si reflecta puterea de consum in concordanta cu beneficiile pentru un trai decent al taximetristului.
noroc cu duamna Găbița, că ea ne vrea ”binele” și le interzice activitatea în București, că, de, taxi Pelicanul se simte amenințat cumva clienții care vor să circule cu oameni curați și fără ”maimuța” legată la aparat.
Unixes, tu ai măcar cea mai vagă idee despre cât câștiga un șofer uber care lucrează full time într-un mare oraș european ? In ce oraș locuiești ? Ai folosit vreodată uber ? Ai auzit de taxify?
Domnu ssen , acel mare oras european daca folosea serviciile uber ,de catre care instituție au fost aprobate ? In Ro uber nu vor sa se supună deocamdată nici unei legalizari , ca sa nu aiba concurenta , daca vreo lege va fii reglementată pentru genul de servicii prestate de aceasta companie ( spălare de bani , fond de investiție pentru alții ) atunci dispeceratele de taxi vor putea dispeceriza masini civile , ceea ce ei ( uber) nu vor asa ceva . Ex. pot fii date foarte multe despre care nu se vb in presa…..
Domnu’ ?? , nu am spus ca ăștia nu sunt niște șnapani disperati după bani ca orice alta corporatie dar hai sa iti dau un exemplu de cum este reglementată ubăreala de alții ,care sunt , poate, un pic mai deștepți decât noi: plătesc o taxa fixa (uriașă) anual autorității care reglementează transportul plus taxe la stat ca orice alta companie . Acordul se face pe o durata predeterminata, 2-3 ani, după care in funcție de x,y,z se renegociază . Acum ca statul roman nu știe sau nu vrea sa reglementeze/legifereze in propriul avantaj colectarea de taxe vis a vis de entitățile de genul , e cu totul alta discuție . Cert e ca majoritatea celora care folosesc acest gen de servicii prefera uber din N motive . Și mai bine ar fi ca autoritățile sa forțeze firmele de taxi ,care aparent nu au nici un interes sa o facă , sa îmbunătățeasca serviciul din toate punctele de vedere pentru ca e strigător la cer ce se întâmpla, cel puțin in București
Pai si nu e companie de transport? Nu inteleg unde e pb ca Uber tr sa functioneze legal?… a, ca ceilalti ofera servicii de mizerie, asta e alta discutie! Pana una-alta, Uber tr sa plateasca taxe si licente asa cum o face in toate tarile din vest. Toti soferii Uber din UK sunt licentiati ca “private hire driver”, de ce Romania tr sa faca exceptie? Adica vreti o tara ca afara dar nu chiar ca afara?… hai #rezistati si la asta!
sSeen, un sofer Uber castiga o mizerie in orice loc din lume. Pentru ca dupa ce Uber isi ia procentul de 20%-25%, dupa ce scade cheltuielile de investitie a masinii, combustibil, uzura masinii, asigurare, mai o amenda, mai o reparatie a masinii, spalatul masinii, datele pe care le foloseste cu aplicatia, taxele pe care si le plateste propriul sofer la stat, etc, ramane cu bani de-o guma. Uber nu investeste NIMIC iar soferul pune totul. Orice dolar/euro cheltuit este din buzunarul soferului, nu a Uber. Soferul poate castiga o suma decenta daca munceste 16 ore/zi, ceea ce se numeste sclavie. Lucreaza tu pentru Uber 8 ore/zi – 5 zile/saptamana, apoi vorbim.
Foarte frumos articolul,sper cu tot sufletu sa nu se intample ca in bucuresti si mie imi e scraba manelarii ce scuipa seminte si asculta manele si de geoarsele lor de carute…