Planeta Jupiter. Astronomii si NASA ULUITI de Noua Descoperire

Planeta Jupiter. Astronomii din lumea intreaga, si expertii de la NASA, au fost uluiti de o noua descoperire extrem de importanta pentru omenire.

Planeta Jupiter. Astronomii si NASA ULUITI de noua Descoperire

Planeta Jupiter. Plecand de la baza acesteia, astronomii si cercetatorii de la NASA au fost uluiti de o descoperire incredibila care ne dezvaluie ceea ce se intampla si pe exoplanetele care exista in vastul univers din care face parte. Folosind telescoape foarte puternice, cercetatorii au reusit sa descopere la destul de mare distanta de pamant o serie de exoplanete care seamana foarte bine cu planeta Jupiter, dar care ar fi mult mai fierbiti, si nu doar atat.

Planeta Jupiter. Aceste planete sunt numite “planete Jupiter fierbinti”, iar asta din cauza temperaturilor mari de la suprafata lor, dar si a altor caracteristici unice, in baza carora se diferentiaza si de cea din sistemul solar. Nu mai putin de 12 planete similare cu planeta Jupiter au fost analizate de catre telescoapele Spitzer si Hubble, iar expertii au ajuns la concluzia ca inclusiv noaptea, temperaturile ajung la 800 de grade Celsiusi pe suprafata lor.

Planeta Jupiter. Astronomii si NASA ULUITI de noua Descoperire

Planeta Jupiter. Temperaturle foarte mari inregistrate pe aceste exoplanete au la baza faptul ca ele se afla foarte aproape de stelele proprii, ceea ce se intampla si in cazul celor din sistemul nostru solar. Aceste exoplanete sunt expuse la soare toata ziua, dar chiar si noaptea are loc un transfer de energie care le mentine extrem de fierbinti, ceea ce pe planeta Jupiter nu s-a descoperit, cel putin in baza analizelor existente.

“Modelele de circulație atmosferică au prezis că temperaturile de noapte trebuie să varieze mult mai mult decât o fac. Acest lucru este cu adevărat surprinzător, deoarece planetele pe care le-am studiat primesc diferite cantități de iradiere de la stelele gazdă, iar temperaturile din timpul zilei variază cu aproape 1700 ° C. Uniformitatea temperaturilor nopții sugerează că norii de pe această parte a planetelor sunt foarte asemănătoare unul cu celălalt în compoziție. Datele noastre sugerează că acești nori sunt probabil formați din minerale, cum ar fi sulfura de mangan sau silicate, sau roci.”

Planeta Jupiter. Conform expertilor temperaturile ajung la 1700 de grade Celsius in timpul zilei pe aceste exoplanete, ele fiind de peste 2 ori mai mari decat cele inregistrate pe timpul noptii. Temperaturile de pe timpul noptii raman la valori ridicate si deoarece norii care acopera suprafata sunt compusi din diverse minerale care mentin temperatura la o valoare mare, ceea ce pe planeta Jupiter nu se intampla intr-o maniera similara.

Planeta Jupiter. Plecand de la ceea ce avem noi, cercetatorii au reusit sa descopere si alte planete cel putin la fel de surprinzatoare, si descoperirile vor continua cu siguranta.