Gaura Neagra: Cercetatorii UIMITI de INCREDIBILA Descoperire

Gaura neagra ramane un obiect misterios, dar oamenii de stiinta au facut din nou o descoperire incredibila care a uimit intreaga comunitate stiintifica.

Gaura Neagra molecule

Gaura neagra, desi obiect extrem de misterios si foarte greu de analizat, ramane mai mereu in centrul atentiei oamenilor de stiinta, iar astazi vorbim despre o noua descoperire care i-a uimit in totalitate, si care ne ajuta sa le intelegem mai usor. Mai exact, oamenii de stiinta au descoperir o serie de molecule gravitationale care ar exista in orbita pe care o genereaza o gaura neagra, aceasta fiind prima oara cand ei detecteaza asemenea tipuri de celule in acele zone.

Gaura neagra poate avea asemenea molecule in jurul sau doar daca vorbim despre o pereche care se afla intr-o vecinatate relativa, iar asta pentru ca e nevoie de apropierea lor pentru ca aceste molecule sa poata exista. Cercetatorii compara existenta acestor molecule in jurul gaurilor negre cu existenta electronilor in jurul unui atom, iar ei spun ca plecand de aici pot incerca sa descopere mai multe despre materia neagra care exista in tot universul.

Gaura Neagra: Cercetatorii UIMITI de INCREDIBILA Descoperire

Gaura neagra poate ajuta cercetatorii sa inteleaga ma bine materia neagra din care foarte multi cred ca s-ar fi format universul, insa pana acum exista foarte putine informatii vis-a-vis de ea, mai ales ca e cam imposibil de detectat. Oamenii de stiinta spun ca daca materia neagra exista in acelasi mod precum moleculele acestea, e posibil ca ea sa stea in jurul unor gauri negre in fix acelasi mod, ceea ce i-ar putea ajuta sa explice foarte multe din formarea universului, si nu numai.

“Autorii studiului au descoperit că câmpurile scalare pot exista într-adevăr în jurul găurilor negre binare. Mai mult, ele se pot forma în anumite modele care seamănă cu modul în care câmpurile de electroni se dispun în molecule. Deci, comportamentul câmpurilor scalare în acest scenariu imită modul în care se comportă electronii în moleculele diatomice, de unde și denumirea „molecule gravitaționale”. Dacă materia întunecată este într-adevăr compusă dintr-un fel de câmp scalar, atunci acest rezultat înseamnă că materia întunecată ar exista într-o stare foarte ciudată în jurul găurilor negre binare – misterioasele particule întunecate ar trebui să existe pe orbite foarte specifice, la fel cum fac electronii în atomi.”

Gaura neagra e greu de observat, materia neagra cam imposibil, astfel ca deocamdata toate dezvaluirile cercetatorilor se bazeaza pe teorii privind campurile scalare, si nu pe prea multe observatii directe din univers. Chiar si asa, ceea ce au vazut in jurul unor gauri negre binare i-a ajutat sa ajunga la aceste concluzii, si asta conteaza foarte mult pentru cercetarea viitoare cu privire la obiectele acestea misterioase care distrug tot ce se apropie de ele.

Gaura neagra din centrul galaxiei Calea Lactee ar fi cel mai usor de studiat de catre cercetatori, insa din pacate chiar si in cazul sau e dificil de facut analize foarte detaliate din cauza felului in care ea exista in univers.