Gaura Neagra: Premiera INCREDIBILA ce a Uimit Toata Omenirea

Gaura Neagra hranire

Gaura neagra, obiectul misterios care sta in centrul multor galaxii si este extrem de greu de detectat si observat de catre oamenii de stiinta, este iar in centrul unei descoperiri incredibile. Mai exact, oamenii de stiinta au reusit sa foloseasca telescoapele spatiale si cele de pe Pamant pentru a recrea modul in care o gaura neagra se “hraneste”, procesul in sine fiind unul extrem de complex, dar extraordinar de important pentru a intelege cum functioneaza universul.

Gaura neagra este un obiect care “inghite” tot ceea ce se apropie prea mult de centrul sau, inclusiv lumina, iar pana recent oamenii de stiinta nu au avut vreo idee clara cu privire la felul in care obiectele de acest gen se “hranesc”. Conform oamenilor de stiinta, procesul de “hranire” are loc in filamente care se despart cand ajung aproape de centrul unei galaxii care are o gaura neagra, iar apoi intra intr-o spiralare pana spre centrul ei si dispar pentru totdeauna.

Gaura Neagra: Premiera INCREDIBILA ce a Uimit Toata Omenirea

Gaura Neagra hranire ilustratie
Ilustratie a unei gauri negre “hranindu-se” in galaxia NGC 1566. FOTO: Observatorul Sudic European.

Gaura neagra observata de catre oamenii de stiinta trecand printr-un proces de acest gen se afla in galaxia NGC 1566, iar asa ei au reusit sa inteleaga mai bine ceea ce se intampla cu obiectele de acest gen. Desigur ca aceasta observare a fost facuta pentru un eveniment care a avut loc cu foarte mult timp in urma, asa cum se intampla in cazul tuturor celor din univers, dar chiar si asa, descoperirea cu privire la modul in care se hraneste o gaura neagra e uluitoare.

“Acest grup de telescoape ne-a oferit o perspectivă complet nouă a unei găuri negre supermasive, grație imaginii la rezoluție unghiulară ridicată și vizualizării panoramice a împrejurimilor sale, deoarece ne permite să urmărim dispariția filamentelor de praf pe măsură ce cad în negru obține.”

Gaura neagra este o forta distructiva in univers, toti oamenii de stiinta stiu acest lucru, iar asta pentru ca ea poate sa dezintegreze stele, planete, plus diverse alte obiecte care se indreapta spre ea. Desigur ca gaura neagra creste pe masura ce se “hraneste” cu diversele obiecte care ajung in apropierea sa, insa oamenii de stiinta inca analizeaza cum anume se intampla acest lucru si deocamdata ne spun doar cum anume “inghite” ceea ce se apropie de ea.

Gaura neagra este un obiect extrem de periculos din univers, insa deocamdata omenirea nu este amenintata de aceste tipuri de obiecte extrem de greu de detectat.