Gaura Neagra: Descoperire UIMITOARE cu o Premiera Istorica

Gaura neagra incepe sa devina un obiect care nu mai are la fel de multe mistere pentru omenire, iar asta multumita unei noi descoperiri uimitoare care vine si ca o premiera istorica pentru omenire. Mai exact, cercetatorii NASA au reusit sa observe pentru prima oara o gaura neagra care are inele formate in jurul sau, totul fiind posibil multumita observatorului astronomic Chandra, o tehnologie bazata pe raze X fiind folosita pentru detectarea lor.

Gaura neagra care a fost surprinsa in clipul video de mai sus se afla in galaxia Calea Lactee, mai exact in sistemul binar V404 Cigny, iar ceea ce vedem sunt pulsatii de raze X pe care cercetatorii le numesc “ecouri de lumina”. Acest sistem binar se afla la 7800 de ani lumina distanta fata de Pamant, iar explozia de raze X este datorata faptului ca acea gaura neagra devoreaza o stea care se afla in imediata sa vecinatate, ea avand jumatate din masa soarelui.

Gaura Neagra: Descoperire UIMITOARE cu o Premiera Istorica

Gaura neagra a generat 8 inele concentrice prin explozia de raze X si materie pe care le-a aruncat in univers in jurul sau, astfel ca oamenii de stiinta au reusit sa surprinda in premier ao imagine incredibila. Desi distanta dintre inelele formate si acea gaura neagra pare mica, in realitate vorbim despre ani lumina de distanta formata intre ele, iar oamenii de stiinta inca incearca sa analizeze cu atentie ceea ce se intampla in cazul acestui obiect.

“Un set spectaculos de inele în jurul unei găuri negre a fost capturat folosind Observatorul de raze X Chandra al NASA și Observatorul Neil Gehrels Swift. Imaginile cu raze X ale inelelor uriașe au dezvăluit noi informații despre praful localizat în galaxia noastră, folosind un principiu similar cu raze X efectuate în cabinetele medicului și aeroporturi. Gaura neagră face parte dintr-un sistem binar numit V404 Cygni, situat la aproximativ 7.800 de ani lumină distanță de Pământ. Gaura neagră trage activ materialul de la o stea însoțitoare – cu aproximativ jumătate din masa Soarelui – într-un disc din jurul obiectului invizibil. Acest material strălucește în raze X, astfel încât astronomii se referă la aceste sisteme drept „binare cu raze X”.”

Gaura neagra nu si-a dezvaluit prea multe dintre secrete pentru oamenii de stiinta, astfel ca ei nu stiu nici din ce anume sunt compuse acele inele de praf cosmic din jurul ei, dar incearca sa afle toate detaliile. Pe masura ce aceasta gaura neagra va continua sa devoreze steaua care se afla in imediata sa vecinatate, mai multe inele de acest gen ar trebui sa fie formate, astfel in final oamenii de stiinta de la NASA ar trebui sa afle mai multe in viitor.

Gaura neagra despre care vorbim acum nu este, cel mai probabil, singura din univers care genereaza inele de acest gen, asa ca ramane sa vedem ce anume va mai fi descoperit in viitor.