Gaura Neagra: Premiera ULUITOARE Descoperita de Cercetatori

Gaura Neagra electroni

Gaura neagra, obiectul spectaculos din univers despre care oamenii de stiinta inca incearca sa descopere cat mai multe informatii, este iar in centrul unei descoperiri uluitoare facuta in premiera de catre cercetatori. Vorbim din nou despre o gaura neagra care se afla la o distanta mare in raport cu Pamantul, asa cum se intampla in cazul mai tuturor descoperirilor importante, cercetatorii reusind acum sa observe felul in care doua obiecte de acest gen aruncau jeturi de electroni in galaxiile din care fac parte.

Gaura neagra este un obiect din univers care este foarte greu de observat in mod normal de catre oamenii de stiinta, iar asta pentru ca nu emite lumina, dar oamenii de stiinta le monitorizeaza prin alte metode. In aceasta cauza vorbim despre un telescop pentru unde radio folosit pentru a detecta felul in care o gaura neagra emite jeturi de electroni in univers, acestia fiind purtati de catre vanturile galactice pentru a forma diverse forme in galaxii indepartate.

Gaura Neagra: Premiera ULUITOARE Descoperita de Cercetatori

Gaura Neagra electroni jeturi
FOTO: EMU.

Gaura neagra despre care vorbim acum se afla intr-o galaxie descoperita la 70 de miliarde de ani lumina fata de pamant, ea avand si un companion, iar ambele au avut detectate efecte similare. Ambele gauri negre arunca jeturi puternice de electroni in galaxiile din care fac parte, iar formele pe care le vedeti mai sus au fost realizate de catre vanturile cosmice care au mutat aceste elemente la distante de ani lumina fata de punctul din care au fost create.

“Scanând prin date proaspete de pe telescop, am văzut două fantome dansând adânc în cosmos. Nu mai văzusem așa ceva până acum și habar nu aveam ce erau. Câteva săptămâni mai târziu, ne-am dat seama că vedeam două galaxii radio, la aproximativ un miliard de ani lumină distanță. În centrul fiecăruia se găsește o gaură neagră supermasivă, care stropeste jeturi de electroni care sunt îndoite în forme grotești de un vânt intergalactic.”

Gaura neagra arunca in mod normal jeturi de materie in univers, iar in acest caz vorbim despre emisii atat de puternice incat ele se intind pe milioane de kilometri, ceva ce e vazut in mod normal cu alte tipuri de materie. Oamenii de stiinta au descoperit acum pentru prima oara asemenea emisii de electroni, ele fiind surprinzatoare pentru cercetatori din cauza modului in care vanturile cosmice au plimbat electronii prin galaxii, dar e posibil ca acesta sa fie doar un punct de plecare pentru alte descoperiri.

Gaura neagra ramane in continuare un obiect din univers care genereaza interes pentru oamenii de stiinta si care va ramane in atentia lor pentru perioade lungi de timp, asa ca ramane de vazut ce anume va mai fi descoperit.