Ministrul Educatiei: Noi Masuri Importante care Aduc Schimbari in Scolile Romaniei

Ministrul Educatiei Noi Masuri Importante Aduc Schimbari Scolile Romaniei

Ministrul Educatiei transmite o noua serie de masuri care vor fi luate pentru scolile din toata Romania, acestea fiind dezvaluite de catre Sorin Cimpeanu in urma unei foarte atente analize a sistemului educational, iar ele sunt incluse in noul program de Guvernare adoptat de catre Guvernul Romaniei.

Ministrul Educatiei vorbeste mai jos despre imbunatatirea infrastructurii scolare, la toate nivelurile, autoritatile din tara noastra dorind sa faca imbunatatiri substantiale care sa creasca nivelul actului educational de care beneficiaza elevii din toata tara.

“Construirea de creșe și grădinițe, în acord cu obiectivele privind rata de cuprindere a copiilor cu vârsta de 0—6 ani. Realizarea unor proiecte cu versiuni moderne de arhitectură care să faciliteze personalizarea educației pentru nevoile elevilor — inclusiv prin utilizarea opțiunilor de digitalizare a resurselor învățării.

Dezvoltarea infrastructurii școlare și asigurarea dotărilor necesare pentru realizarea incluziunii copiilor cu CES în învățământul de masă. Elaborarea unui proiect național de reabilitare și extindere a rețelei de școli gimnaziale, școli profesionale și licee.

Înființarea și dotarea de laboratoare didactice. Construcția și dezvoltarea de campusuri școlare, inclusiv pentru învățământ dual. Construirea de internate/cămine. Dezvoltarea unor centre regionale responsabile cu dezvoltarea și asigurarea de resurse pentru infrastructura IT din învățământul preuniversitar.

Construirea de terenuri și săli de sport pentru unitățile de învățământ din zona educației timpurii, precum și pentru cele din ciclul primar, gimnazial și liceal pentru a favoriza suplimentarea numărului de ore de educație fizică și sport, având ca obiectiv maximal introducerea în planurile-cadru a unei ore de educație fizică, zilnic.

Promovarea unui program eficient și transparent de finanțare a internatelor școlare, care să acopere în mod real cheltuielile de funcționare, inclusiv cele de personal. Extinderea infrastructurii, având ca obiectiv înființarea de noi clase, cu efective mai mici, acolo unde școlile au cereri foarte mari, prin eliminarea excepțiilor cu privire la depășirea numărului maxim de elevi din
clasă, pe baza revizuirii/consolidării legislației actuale. Achiziția de autobuze/microbuze școlare corect corelată cu specificul și necesarul unităților școlare.”