Ministrul Educatiei: Schimbarile Oficiale pentru Multe Scoli din Romania

Ministrul Educatiei Schimbarile Oficiale Multe Scoli Romania

Ministrul Educatiei anunta noi schimbari oficiale foarte importante pentru multe scoli din toata Romania, ele urmand a avea impact pe un numar considerabil de elevi, iar asta pentru ca autoritatile vor sa faca o retea de scoli sustenabile, prietenoase cu mediul inconjurator.

Ministrul Educatiei vorbeste despre investitii de sute de milioane de euro care vor fi facute in Romania pentru a renova scoli din toata tara ca parte a acestui proiect, totul fiind gandit pentru ca scolile din Romania sa fie mai “verzi” intr-o lume care va pune accent mai mare pe protejarea mediului.

“În vederea asigurării tranziției către un sistem educațional sustenabil, Ministerul Educației va demara dezvoltarea unei rețele de școli sustenabile, prietenoase cu mediul, cu un curriculum la decizia școlii adaptat educației pentru protectia mediului înconjurător.

Aceste școli vor beneficia de lucrări de renovare și dotare precum și de gestiune, menite să asigure sustenabilitate (izolare termică, panouri solare, laboratoare de științe ale naturii, amenajare spații verzi, colectare selectivă), în care elevii sa beneficieze de un sistem educațional cu accent pe promovarea valorilor ecologice.

In cadrul R6 se vor elabora standarde pentru infrastructura scolilor verzi si o metodologie de organizare si funcționare a școlilor verzi, pentru crearea în randul elevilor a unui comportament responsabil cu mediul înconjurător.

Metodologia de selecție a unităților de învățământ ce vor fi transformate în/ certificate ca Școli Verzi, ca parte inițială a rețelei (ce se va extinde ulterior) poate avea în vedere criterii precum: disponibilitatea școlii (manifestată prin intenția scrisă, a consiliului de administratie, de a implementa un proiect de transformare într-o școală mai verde); nr. elevilor școlii (vor fi prioritare școlile cu mai mulți elevi); repartizarea geografică echitabilă a școlilor beneficiare; repartizare echitabilă rural-urban a școlilor beneficiare.

Nivelul de poluare a comunității din care provine unitatea de învățământ (pentru a o transforma într-o portavoce la nivelul comunității, prin activitățile derulate putând genera din interior o schimbare în plan local – principiul: școala în centrul comunității); experiența anterioară în implementare de proiecte; experiență anterioară în derularea de proiecte/activități de mediu. Selecția școlilor verzi va urmări în principiu asigurarea unei acoperiri naționale, în mediu rural și urban, pentru a crea bazele învățământului cu valori și priorități europene, raportat la mediul înconjurător.”