Ministrul Educatiei: Hotararile Oficiale de Ultim Moment cu Masuri in Toate Scolile

Ministrul Educatiei a anuntat nu mai putin de 6 hotarari de Guvern foarte importante care au fost adoptate pentru elevii din Romania, si care vor aduce schimbari foarte mari in scolile din toata tara, ele fiind gandite pentru a rezolva probleme, si a imbunatati actul educational.

Ministrul Educatiei vorbeste mai jos despre una dintre aceste hotarari, scopul sau fiind de a imbunatati standardele pentru evaluare, acreditare si autorizare a scolilor din Romania astfel incat elevii sa aiba parte de cele mai bune experiente atunci cand urmeaza cursurile unitatilor de invatamant.

“O să vă prezint cele șase hotărâri de guvern adoptate astăzi… O spun cu apreciere și prietenie, domnule secretar de stat. Șase hotărâri de guvern. Două au fost cu impact redus, mai degrabă formale. Este vorba de o hotărâre de guvern pentru actualizarea valorii de inventar a unor bunuri imobile aflate în administrarea Bibliotecii Centrale Universitare.

O a doua hotărâre de guvern care a vizat plata contribuției la conferința ministrului educației din țările francofone. România fiind stat membru al Francofoniei, și ministrul educației este membru al acestei structuri. Este vorba de o contribuție a României de 7.622 de euro anual,deci două hotărâri de guvern formale, însă următoarele sunt de impact major. Este vorba de o hotărâre de guvern prin care s-a aprobat cifra de școlarizare pentru anul școlar și universitar 2022 – 2023 pentru învățământul preuniversitar de stat și pentru învățământul universitar de stat.

Este vorba despre o hotarare de Guvern prin care s-au adoptat standardele de evaluare pentru acordarea autorizarii, si pentru acreditare. Deasemenea metodologia, o alta hotarare de Guvern, prin care se pun in aplicare aceste standarde. In esenta este vorba despre eliminarea birocratiei, este vorba despre o evaluare a scolilor care sa se centreze pe actul educational.

Este vorba despre o eliminare a pasiunii de a se concentra pe elaborarea de documente de multe ori redundante in detrimentul actului educational. Este un pas foarte important, aceste documente sunt elaborate in sensul in care evaluarea trebuie sa fie colegiala, trebuie sa se concentreze de actul didactic.

De partea sanitara, sau de siguranta la incendiu, sau la seism, se vor ocupa institutiile specializate, in speta Directiile pentru Sanatate Publica si Inspectoratele de Urgenta. Structura ministerului se va concentra pe calitatea educatiei. Este doar un prim pas spre eliminarea redundantelor birocratice in procesul de evaluare, avizare, autorizare, si acreditare a scolilor romanesti.”