Apple criticata pentru modul in care incita campaniile negative impotriva flash-ului

Saptamana trecuta a aparut pe internet un articol in care ni se prezenta faptul ca folosirea flash-ului pe un MacBook Air de generatie noua duce la pierderea a 30% din autonomia bateriei. Ca urmare a acestui articol Adobe a fost supusa unui atac mediatic in care compania a fost acuzata ca nu depune suficiente diligente pentru a rezolva problemele pe care flash-ul le cauzeaza in mod constant utilizatorilor. CEO-ul Adobe a iesit saptamana aceasta la atac acuzand ca Apple incita si aproba tacit aceste campanii de denigrare a brandului companiei Adobe. Mai mult decat atat Kevin Lynch sustine ca HTML 5-ul promovat de Apple ar avea exact acelasi efect asupra bateriei daca respectivul continut ar trebui afisat folosind standardele promovate de Apple in decursul acestui an.

“It’s a false argument to make, of the power usage,” Lynch explains. “When you’re displaying content, any technology will use more power to display, versus not displaying content. If you used HTML5, for example, to display advertisements, that would use as much or more processing power than what Flash uses.”

Lynch said several studies have already confirmed Flash’s higher battery life, and also argued that HTML5 had far less reliable playback.

E adevarat ca Apple a pornit un razboi cu flash-ul cu mult timp in urma insa motivul acestui razboi ar putea avea la baza nu “binele utilizatorilor” ci faptul ca in urma cu ceva ani flash-ul a inlocuit quicktime-ul ca si standard de redare a continutului de pe web. Acest lucru l-ar fi “marcat” pe Steve Jobs atat de tare incat intreaga campanie impotriva Adobe are drept scop reinstalarea standardelor Apple in fruntea  preferintelor publisherilor de continut de pe web. In alta ordine de idei flash-ul are foarte foarte multe buguri si necesita mult prea multe resurse pentru a rula eficient asa ca din punctul meu de vedere ar trebui sa ne intoarcem privirea spre ceva noi si mai bun, dar poate nu HTML 5.