Un fost consultant al Apple sustine ca politica de stabilire a numelor produselor este un semn de slabiciune

  Ken Segall este un renumit brand consultant pentru marile companii de pe glob, a lucrat destul timp si cu Apple, iar acum sustine ca politica de stabilire a numelor produselor companiei reprezinta un semn de slabiciune. Segall sustine ca introducerea iPhone-urilor din seria S reprezinta o miscare care nu reprezinta compania Apple, simplificitatea operatiunilor sale si a modului in care denumeste produsele. El considera ca utilizarea unei asemenea scheme de denumiri este complexa, ciudata si nu este necesara pentru cei de la Apple.

First of all, it’s an awkward moniker whether you speak it or read it. The Apple designers tried their best with the product graphics, but there is an inescapable reality: 4S will never be as simple as 4. More important, tacking an S onto the existing model number sends a rather weak message. It says that this is our “off-year” product, with only modest improvements. If holding off on the big number change achieved some great result, I might think otherwise. But look what happened with iPhone 5.

  Desi pentru multi ideea lui Segall pare departe de realitate, consultantul are dreptate. Toata lumea se asteapta ca anul acesta Apple sa lanseze iPhone 5S, un terminal care va aduce imbuntatiri minore fata de iPhone 5 si ajunte pe piata doar pentru ca Apple trebuie sa lanseze ceva. Lumea se asteapta ca 2013 sa fie “anul slab” al celor de la Apple si daca iPhone 5S va ajunge pe piata, atunci acesta va fi adevarul. Apple a intrat intr-un cerc vicios din care consumatorii inteleg ca un iPhone important apare doar o data la 2 ani si din aceasta cauza Apple pierde multi bani din vanzari.

  In general multi consumatori nu privesc specificatiile unui produs cand il achizitioneaza, se iau dupa nume, iar S-ul din coada unui iPhone indica multora faptul ca trebuie sa “sara” peste achizitie. Daca Apple ar lansa totusi iPhone 6 pe piata, multi s-ar gandit ca dispozitivul aduce noutati majore, vanzarile fiind implicit mai mari. Desigur ca exista teorii si teorii, insa utilizarea unui s incoada fiecare iPhone lansat o data la 2 ani pare o idee nu prea buna.