Prima Pagina realitate virtuala Mac-urile sunt prea slabe pentru realitatea virtuala

Mac-urile sunt prea slabe pentru realitatea virtuala

Mac-urile companiei Apple nu sunt recunoscute pentru puterea de procesare foarte mare pe care o ofera, insa nici pentru performantele grafice extraordinare, iar acest lucru ii costa pe posesori posibilitatea de a cumpara o casca pentru realitate virtuala precum Oculus Rift.

Intr-un interviu recent, fondatorul Oculus VR, Palmer Luckey, a afirmat ca desi compania pe care o conduce a intentionat sa isi faca sofware-ul pentru realitate virtuala compatibil cu Mac-urile Apple, acestea nu au placi grafice suficient de puternice pentru a-l sustine.

Palmer Luckey a spus ca mingea este in terenul celor de la Apple si doar ei le-ar putea oferi utilizatorilor posibilitatea de a rula software pentru realitate virtuala, compania recomandand placi grafice NVIDIA GTX 970 sau AMD 290.

Nici cele mai scumpe Mac Pro-uri nu au placi grafiec suficient de potente pentru cerintele de sistem ale software-ului in baza caruia functioneaza Oculus Rift, astfel ca singura solutie a celor care doresc sa cumpere acest sistem este sa-si achizitioneze un PC puternic.

On the raw rendering costs: a traditional 1080p game at 60Hz requires 124 million shaded pixels per second. In contrast, the Rift runs at 2160×1200 at 90Hz split over dual displays, consuming 233 million pixels per second. At the default eye-target scale, the Rift’s rendering requirements go much higher: around 400 million shaded pixels per second. This means that by raw rendering costs alone, a VR game will require approximately 3x the GPU power of 1080p rendering.

Avand in vedere ca realitate virtuala incepe sa devina din ce in ce mai interesanta pentru utilizatori, cei de la Apple vor fi cu siguranta criticati de multe persoane care nu se vor putea bucura de aceste sisteme pe Mac-urile insuficient de performante.

Desigur ca Apple ar putea oferi optiunea de a cumpara placi grafice mai puternice cu Mac Pro, insa este extrem de putin probabil ca placile pentru MacBook sau iMac sa ofere prea curand puterea de procesare necesara pentru un software de realitate virtuala.

  • Srb Srb

    Probabil doar prin Mac pro se va putea, dar acestea nu au mai fost updatate de cativa ani. Cand va veni timpul o vor face

  • iulian

    Da, Srb, o vor face cand va veni timpul, dar sa nu se ajunga iar sa faca si ei ceva cand altii au demult, la nivelul lor ar trebui sa fie primii si sa ia altii de la ei, nu invers

  • marian_24

    Nu ați inteles un lucru, Apple s-a axata pe profit, le trebuie bani pentru mașina. Au cam rămas in urma cu totul si aplica tactica gargara multa si prosteală.

  • rethy

    Le tb bani pt masina? Ai avut curiozitatea sa te uiti pe cifrele lor?

  • iLearn

    Macurile sunt prea bune pentru ceea ce sunt facute. Atunci cand vor fi facute pentru realitate virtuala cu siguranta vor fi cele mai bune.

  • Andrei Toma

    Gura ta adevăr grăiește !!! Am un iphone 6 ce se mișcă ca un iphone 4s .. nimic nu se mai leagă ….:( sunt din ce in ce mai dezamagit..

  • MarianR

    Asa este iLearn!!!

  • Alex

    Prostii!Nu e destul de dezvoltata realitatea virtuala ca sa merite atentie acum!Sa fim seriosi chestiile astea is pentru copii care se joaca pe laptop!!Macbookurile sunt create pentru oameni de afaceri,pentru productivitate,siguranta,simplitate de utilizare nu pentru jocuri…Copii isi cumpara un Asus de gaming si gata!

  • iulian

    Alex, informeaza-te inainte de a deschide gura, ce inseamna realitate virtuala si nu confunda cu jocurile 3D

  • Carax

    Acri-s strugurii pentru mulți din voi.

  • Razer Andrei

    cand va veni timpul va fi prea tarziu,vor fi altii mai destepti k ei sa profite de dezavantajele apple 😉

  • Srb Srb

    tati prea tarziu va fi in 5 ani, realitatea virtuala abia incepe usor, si la cum stiu apple, va lasa pe altii sa intre in joc sa invete ce fac altii gresit si dupa aceea lanseaza si ei