Mac-urile sunt prea slabe pentru realitatea virtuala

Mac-urile companiei Apple nu sunt recunoscute pentru puterea de procesare foarte mare pe care o ofera, insa nici pentru performantele grafice extraordinare, iar acest lucru ii costa pe posesori posibilitatea de a cumpara o casca pentru realitate virtuala precum Oculus Rift.

Intr-un interviu recent, fondatorul Oculus VR, Palmer Luckey, a afirmat ca desi compania pe care o conduce a intentionat sa isi faca sofware-ul pentru realitate virtuala compatibil cu Mac-urile Apple, acestea nu au placi grafice suficient de puternice pentru a-l sustine.

Palmer Luckey a spus ca mingea este in terenul celor de la Apple si doar ei le-ar putea oferi utilizatorilor posibilitatea de a rula software pentru realitate virtuala, compania recomandand placi grafice NVIDIA GTX 970 sau AMD 290.

Nici cele mai scumpe Mac Pro-uri nu au placi grafiec suficient de potente pentru cerintele de sistem ale software-ului in baza caruia functioneaza Oculus Rift, astfel ca singura solutie a celor care doresc sa cumpere acest sistem este sa-si achizitioneze un PC puternic.

On the raw rendering costs: a traditional 1080p game at 60Hz requires 124 million shaded pixels per second. In contrast, the Rift runs at 2160×1200 at 90Hz split over dual displays, consuming 233 million pixels per second. At the default eye-target scale, the Rift’s rendering requirements go much higher: around 400 million shaded pixels per second. This means that by raw rendering costs alone, a VR game will require approximately 3x the GPU power of 1080p rendering.

Avand in vedere ca realitate virtuala incepe sa devina din ce in ce mai interesanta pentru utilizatori, cei de la Apple vor fi cu siguranta criticati de multe persoane care nu se vor putea bucura de aceste sisteme pe Mac-urile insuficient de performante.

Desigur ca Apple ar putea oferi optiunea de a cumpara placi grafice mai puternice cu Mac Pro, insa este extrem de putin probabil ca placile pentru MacBook sau iMac sa ofere prea curand puterea de procesare necesara pentru un software de realitate virtuala.