Orange: AMENDA DEFINITIVA pentru “NELIMITATUL” din Abonamente

Orange a pierdut un proces deschis impotriva unei amenzi impuse de catre ANAF pentru promovarea abonamentelor ca avand beneficii nelimitate, practica fiind inselatoare.

orange amenda nelimitat

Orange a pierdut procesul cu ANAF pentru o amenda primita in cursul anului 2016, cand autoritatile au hotarat ca termenul “nelimitat” folosita pentru a descrie beneficiile din abonamente este inselator. ANAF a sanctionat Orange cu o amenda in valoare de 5000 de LEI in anul 2016 pentru ca intre lunile februarie si iulie operatorul a folosit cuvantul “nelimitat” in mesajele de promovare pentru serviciile sale, insa a indus in eroare potentialii clienti care le vizualizau.

Orange, conform celor de la ANAF, promova abonamentele sale ca avand beneficii “nelimitate”, insa in realitate ele aveau anumite restrictii de utilizare pe care operatorul le stabilea in mod unilateral si fara previzibilitate. Desigur ca aici exista multe plangeri ale oamenilor care folosesc nu doar Orange, ci si Vodafone, Telekom, sau in special Digi, toti operatorii oferind abonamente “nelimitate”, dar care sunt limitate fara sa se specifica in mod clar, la incheierea abonamentului, cum se face asta.

Orange: AMENDA DEFINITIVA pentru “NELIMITATUL” din Abonamente

Orange s-a aparat in instanta, cand a contestat amenda celor de la ANAF, spunand ca restrictiile aveau menirea de a proteja interesele companiei, insa instanta a fost de parere ca de fapt nu se protejau interesele clientilor. E si usor de ajuns la o asemenea concluzie cand o companie spune ca-ti ofera ceva nelimitat, dar de fapt te limiteaza fara vreo avertizare pentru ca tu iei promovarea ca atare si incepi sa te folosesti de beneficii fara oprire, ceva ce pana la urma era promovat de toti operatorii, nu doar de Orange.

“Practica petentului de a folosi sintagma «nelimitat» cu privire la beneficiile abonamentelor promovate, deși folosirea acestora era supusă unor restricții de utilizare, determinate în mod unilateral și lipsit de previzibilitate de furnizor reprezintă o practică de publicitate înșelătoare, menită să inducă în eroare persoanele cărora oferta respectivă li s-a adresat.”

Orange a pierdut in mai in prima instanta in fata celor de la ANAF, au atacat cu apel decizia Tribunalului Bucuresti, insa ea a fost respinsa, asa ca acum avem si o prima pedeapsa pentru “nelimitatul din abonamente”. Desigur ca si acum abonamentele sunt tot “nelimitate”, atat pe partea de internet, cat si pe partea de voce, insa desigur ca totul e limitat, nu doar la Orange, ci la toata lumea, si desigur ca practica are menirea de a insela consumatorii, dar se pare ca nimeni nu o poate opri.