INCREDIBILA Gaura Neagra care Genereaza Explozii Colosale

Gaura neagra incredibila observata de catre astronomi timp de cateva decenii este sursa pentru explozii colosale ce au loc in univers de ceva vreme.

O gaura neagra incredibila a fost descoperita intr-o galaxie care are denumirea OJ287, ea fiind un companion pentru una cu dimensiuni mult mai mari, ar interactiunea dintre ele genreaza haos in univers. Gaura neagra principala are o masa care este de 18.5 miliarde de ori mai mare decat cea a soarelui, in timp ce gaura neagra companion are o masa de “doar” 150 de mlioane de ori mai mare, fiind de peste 30 de ori mai mare decat gaura neagra din galaxia noastra.

Gaura neagra principala are si un disc de acretie care se intinde pe miliarde de de kilometri, iar cea secundara o orbiteaza in mod elipcit, intrand in discul sau de acretie, la o distanta de 500 de milioane de kilometri de nucleu. Acest disc de acretie este plin de gaze si diverse materiale, iar cand gaura neagra mai mica intra in el, se genereaza explozii uriase care arunca lumina si energie in toate colturile universului, desigur cu efecte vizibile si de pe Pamant.

INCREDIBILA Gaura Neagra care Genereaza Explozii Colosale

Exploziile acestea genereaza temperaturi de pana la 100.000 de grade celsius, adica de aproape 20 de ori mai mari decat cele de pe suprafata soarelui, parjolind tot ceea ce se afla in apropierea gaurilor negre. Puteti vedea in imaginea de mai sus cam cum arata orbita gaurii negre mai mici in jurul celei mari, una completa durand 12 ani, timp in care ea trece de doua ori prin discul de acretie, si genereaza aceste explozii uriase care se vad in multe colturi ale universului.

“Două găuri masive negre sunt blocate într-un dans din centrul galaxiei OJ 287. Gaura neagră mai mare este înconjurată de un disc de gaz; este, de asemenea, orbitat de o gaură neagră mai mică care se ciocnește cu discul, producând o flacără mai strălucitoare decât 1 trilion de stele.”

Lumina emanata de explozia generata de catre gaurile negre este de 1000 de miliarde de ori mai puternica decat cea pe care o are soarele, dar si mult mai mare decat cea pe care o genereaza galaxia Calea Lactee. Cercetatorii au observat de cateva decenii iluminarile puternice generate in acea zona din galaxie o data la fiecare 12 ani, insa abia acum a inteles ca ele vin de la interactiunea celor doua gauri negre, si descoperirea e una foarte importanta.

Practic, interactiunea dintre gaurile negre poate distruge viata pe distante colosale din univers, dar partea buna este ca nu exista vreo situatie de acest gen aproape de Pamant.