Planeta Pluto: Anunt ULUITOR Crezut IMPOSIBIL de Cercetatori

Planeta Pluto are parte de un nou anunt uluitor care a fost crezut imposibil de catre cercetatori, iata ce a fost observat pe planeta la mare distanta.

Planeta Pluto ghetari

Planeta Pluto este una dintre cele mai putin observate din sistemul solar, si asta pentru ca sta atat de departe de Pamant, insa cu toate acestea, exista totusi informatii noi cu privire la ceea ce se ascunde acolo. Mai exact, pe planeta Pluto cercetatorii au descoperit ceva ce nu credeau ca vor vedea vreodata, mai exact schimbari ale dimensunilor ghetarilor din metan si azot, totul in functie de temperaturile care se inregistreaza pe acest corp cosmic.

Planeta Pluto a fost vizitata acum 5 ani de catre nava spatiala New Horizons a celor de la NASA, iar acolo au fost descoperiti ghetari din metan si azot, iar analizand imaginile a fost facuta descoperirea uluitoare. Cercetatorii au observat faptul ca acei ghetari isi schimba dimensiunile, dar se si misca, in functie de modificarile in temperatura care se inregistreaza pe planeta Pluto, astfel ca exista modificari substantiale pentru orma acestora de-a lungul timpului.

Planeta Pluto: Anunt ULUITOR Crezut IMPOSIBIL de Cercetatori

Planeta Pluto se si incalzeste in anumite perioade din an, iar pe masura ce se intampla acest lucru, dimensiunile ghetarilor se modifica, aparent crescand, insa se si misca in acelasi timp. Pe planeta Pluto exista variatii de temperatura, care raman totusi sub cea a inghetului, astfel ca intre minus 250 si 220 de grade acesti ghetari isi modifica pozitia si forma, chiar daca temperaturile in sine raman in continuare extrem de mici, si favorizeaza inghetul.

“În anotimpurile mai calde ale Plutonului, încă aproximativ -220 C, atât moleculele de metan cât și de azot se rotesc liber în solide – moleculele nu sunt legate foarte bine între ele. Studiile cu privire la proprietățile mecanice ale acestor materiale la temperaturi foarte scăzute sunt cu adevărat dificile, așa că ne lipsesc informații utile pentru condițiile neobișnuite de pe corpurile planetare exterioare.”

Planeta Pluto are considerate “sezoanele calde” cele in care temperaturile ajung la minus 220 de grade celsius, iar atunci moleculele de metan si azot nu mai sunt inghetate, si se misca in ghetari. Asta i-a ajutat pe cercetatori sa ajunga la concluzia ca exista micari in ceea ce priveste ghetarii de pe planeta Pluto, insa desigur ca vorbim despre ceva ce este cu totul diferit in raport cu ceea ce se intampla in momentul de fata pe Pamant, sau alte planete.

Planeta Pluto ramane un foarte mare mister pentru foarte multa lume, iar asta pentru ca nu a fost observata suficient de bine de-a lungul timpului, dar NASA incearca sa rezolve aceasta situatie.