Gaura Neagra: INCREDIBILA Descoperire care a Surprins Lumea

Gaura Neagra calcul

Gaura neagra inca le da multe batai de cap oamenilor de stiinta care se chinuie sa detecteze cat mai multe obiecte de acest gen din univers, dar sa si afle mai multe detalii in legatura cu ele. Chiar daca o gaura neagra este foarte greu de detectat, oamenii de stiinta au reusit pentru prima oara sa gaseasca o metoda de a calcula mai exact masa celor pe care le pot observa, totul avand legatura cu felul in care aceste obiecte devoreaza altele din apropierea lor.

Gaura neagra devopreaza cam tot ceea ce se apropie prea mult de ea, adica stele, planete, sau orice alte obiecte de dimensiuni mari, ori mici, oamenii de stiinta observand acest lucru in mod repetat. Acum oamenii de stiinta spun ca felul in care se formeaza discul de acretie pe care il are o gaura neagra, dar si felul in care acesta emite radiatii, pot sugerea masa pe care o are un asemenea obiect, iar aici vorbim despre o premiera impresionanta a oamenilor de stiinta.

Gaura Neagra: INCREDIBILA Descoperire care a Surprins Lumea

Gaura neagra genereaza in discul de acretie ceea ce oamenii de stiinta numesc “licariri”, iar ei se uita cu foarte mare atentie la acestea pentru ca numarul mare de obiecte inghitite genereaza si mai multe evenimente de acest gen. Oamenii de stiinta se uita la timpul necesar pentru iluminarea si “stingerea” discului de acretie pe care il are o gaura neagra, iar in baza acesteui indicator calculeaza ce fel de masa are un obiect de acest gen din univers.

“Discurile de acumulare din jurul găurilor negre supermasive din nucleele galactice active produc radiații continue la lungimi de undă ultraviolete și optice. Procesele fizice din fluxul de acumulare duc la variabilitatea stocastică a acestei emisii pe o gamă largă de scale de timp. Am măsurat variabilitatea continuă optică observată în 67 de nuclee galactice active și scara caracteristică de timp la care se aplatizează spectrul de putere de variabilitate. Am găsit o corelație între această scară de timp și masa găurii negre care se extinde pe întreaga gamă de masă a găurilor negre supermasive.”

Gaura neagra a avut pana acum masa calculata prin metode mult mai complexe, care necesita mult mai multe date, sau cu ajutorul unui telescop care a reusit sa faca o singura masuratoare in decenii de functionare. Noua metoda gandita de catre oamenii de stiinta pentru a masura masa pe care o are o gaura neagra ar trebui sa ajute la stabilirea mai exacta a acestui indicator pentru mult ami multe obiecte de acest gen din intregul univers.

Gaura neagra ramane totusi sursa de foarte multe mistere pe care oamenii de stiinta inca nu stiu cum sa explice, astfel ca mai avem destule de aflat in legatura cu ele in viitor.