BRD Romania: Clientii ALERTATI, ce Pericol ii Vizeaza, cat de Grav Este

BRD Romania Clientii ALERTATI Pericol Vizeaza este Grav

BRD Romania a transmis un foarte serios mesaj de alerta pentru clientii sai din toata Romania, iar asta pentru ca vorbim despre un pericol extrem de serios de care foarte multi dintre ei sunt vizati in aceasta perioada, iar asta pentru ca fraudele online se intensifica simtitor, din pacate.

BRD Romania spune ca in aceasta perioada atacatorii din spatele campaniilor de phishing isi dubleaza eforturile pentru a fura informatii confidentiale ale oamenilo, adica datele cardurilor, informati ipentru logare in serviciile de internet si mobile banking, totul pentru a fura banii oamenilor mai usor.

“În contextul sărbătorilor și promoțiilor comerciale de final de an, numărul tranzacțiilor online crește exponențial.

În această perioadă, infractorii cibernetici își multiplică eforturile, încercând să fure date personale, informații legate de cardurile bancare sau chiar coduri de acces în aplicațiile bancare online. Metoda folosită cu precădere în aceste zile este transmiterea de e-mail-uri și/sau sms-uri false în numele băncii.

Textul mesajului trimis de infractori prezintă un scenariu în care cuvântul de ordine este URGENȚA. Utilizatorul este informat că este neapărat, imperios necesar – alternativa fiind închiderea contului sau suspendarea accesului la acesta – să treacă printr-un proces de verificare/actualizare a datelor (personale, de cont sau de card, sau toate la un loc). Potențiala victimă este redirecționată către un site care arată similar cu cel al băncii (uneori asemănarea merge chiar până la cele mai mici detalii), însă domeniul NU este cel oficial.

Este important să rămâneți vigilenți și să vă păstrați în siguranță datele personale, datele cardului și elementele de autentificare în aplicațiile de bancă la distanță.

De aceea, NU uitați :

  • Banca nu vă cere niciodată codul de activare sau acces la aplicația de online banking, codul CVV/CVC, PIN-ul cardului sau codurile de autorizare ale tranzacțiilor cu cardul. Nu trebuie să le furnizați niciodată, sub niciun pretext !
  • Verificați mereu sursa mesajului, iar atunci când aveți suspiciuni, înainte de a realiza orice acțiune, validați transmiterea informației cu banca !
  • Evitați accesarea link-urilor sau atașamentelor venite din surse necunoscute sau din mesaje suspecte! Fiți atenți la corectitudinea textului în limba română. Eventuale greșeli gramaticale sau de exprimare pot fi un indiciu că textul a fost tradus automat din altă limbă !
  • Fiți atenți la adresa exactă a site-urilor pe care urmează să furnizați date, dar și la elementele de securitate ale acestuia (site-ul trebuie să aibă un certificat de securitate – https). Introduceți dumneavoastră singuri, manual, în browserul de internet, adresa site-ului băncii, atunci când doriți să vă accesați contul de internet banking.
  • Analizați cu mare atenție orice tranzacție înainte de a o aproba. În momentul în care sunteți păcăliți să furnizați datele de card sau codul de acces la aplicația de mobile banking, aceste tranzacții sunt considerate autorizate, iar banca va fi în imposibilitatea de a recupera sumele.

În cazul în care ați fost victime ale unui atac de phishing, contactați de urgență banca la 021 302 6161 și, de asemenea, autoritățile competente.”