Planeta Jupiter: Descoperirea ce i-a SURPRINS pe Cercetatori

Planeta Jupiter este in centrul unei descoperiri foarte importante care a fost facuta de catre cercetatori, iata ce i-a surprins pe acestia cel mai mult.

Planeta Jupiter este in centrul atentiei dupa ce o noua descoperire a fost facuta de catre cercetatori, insa de aceasta data nu pe planeta in sine, ci pe una care este de dimensiunea sa, dar intr-o galaxie indepartata. Kepler-88 este denumirea pe care cercetatorii au ales-o pentru planeta indepartata pe care cercetatorii o considera a fi de 3 ori mai mare decat planeta Jupiter, aceasta fiind cea mai mare din sistemul nostru solar, deci va puteti imagina cat de mare e cealalta.

Planeta Jupiter are o masa care este de 300 de ori mai mare decat cea a Pamantului, deci Kepler-88 ar avea una de 900 de ori mai mare, descoperirea sa fiind facuta prin analizarea a 6 ani de date culese din univers. Planeta aceea are in jurul sau alte doua planete mai mici, spre deosebire de planeta Jupiter care nu are vreuna, ea avand si o orbita neobisnuita in jurul stelei sale, in contrast cu celelate doua planete care au orbite similare cu cele din sistemul solar.

Planeta Jupiter: Descoperirea ce i-a SURPRINS pe Cercetatori

Planeta Jupiter are o orbita normala in jurul soarelui, insa in cazul Kepler-88, si a planetelor apropiate, orbitele sunt diferite, cu variati chiar si intre perioadele in care completeaza o orbitare in jurul stelei lor. Aceasta variatie poate fi chiar si de pana la jumatate de zi, iar pana acum cercetatorii nu au reusit sa isi dea seama ce anume se intampla acolo si de ce exista variatii atat de mari in ceea ce priveste felul in care planetele se misca in acea regiune.

“O echipă de astronomi condusă de Institutul pentru Astronomie al Universității din Hawai (UH IfA) a descoperit o planetă de trei ori mai mare decât masa lui Jupiter într-un sistem planetar îndepărtat. Descoperirea se bazează pe șase ani de date. Folosind instrumentul HIRES de pe telescopul Keck I de 10 metri, echipa a confirmat că planeta, numită Kepler-88 d, își orbitează steaua la fiecare patru ani, iar orbita sa nu este circulară, ci eliptică. La trei ori masa lui Jupiter, Kepler-88 d este cea mai masivă planetă din acest sistem.”

Planeta Jupiter este folosita ca si referinta de catre cercetatori pentru dimensiunile planetei atat de distante, si puteti vedea in clipul video de mai sus cum au observat ei ceea ce se intampla la atat de mare distanta. Cercetatorii au ramas surprinsi de felul in care cele doua planete mai mici decat Kepler-88 orbiteaza steaua langa care se afla, si cat de mari sunt diferentele in ceea ce priveste completarea fiecarei rotatii, totul fara explicatie.

Planeta Jupiter ramane cea mai mare din sistemul nostru solar, insa in univers exista multe altele care au dimensiuni mult mai mari si care au mult mai multe mistere.