Vodafone. Clauza ABUZIVA din Contracte pentru care e SANCTIONATA

Vodafone. O clauza abuziva din contractele sale ii aduce o sanctiune, si o infrangere in instanta in fata clientilor nemultumiti de prevederile ilegale.

vodafone abuz

Vodafone. La fel ca restul operatorilor de telefonie mobila, are o clauza cam abuziva in contractele sale, aceasta obligand clientii sa plateasca pentru produse de care nu beneficiaza vreodata, iar asta nu e tocmai legal. In iunie 2018 Vodafone a fost sanctionata cu avertisment de catre ANPC deoarecei-a obligat pe doi fosti abonati sa plateasca despagubiri cand au reziliat contractele, si a fost obligata sa le returneze banii pe care i-a perceput in mod ilegal.

Vodafone. Contractele au fost reziliate inainte de expirarea perioadei contractuale minime pentru care au fost incheiate pentru a benficia de anumite reduceri, una fiind de 1.8 euro pentru un abonament de 11 euro pe luna, daca era pastrat contractul timp de 2 ani. Vodafone a sustinut ca a oferit preturi mult mai mici decat in mod normal pentru abonamente tocmai pentru a obliga clientii sa ramana in retea pentru o perioada fixa, oferind si explicatiile de mai jos.

În cazul încetării contractului înainte de expirarea perioadei minime contractuale, la cererea clientului sau din motive imputabile acestuia, compania are dreptul să solicite achitarea unei juste despăgubiri egale cu valoarea prejudiciului cauzat, conform clauzelor din contractul de abonament. Spre exemplificare, costul total lunar la un consum de 100 minute în rețeaua Vodafone România (din beneficiile nelimitate) și 100 minute în rețeaua națională (din beneficiile nelimitate) ar fi de 8 euro fără TVA, având în vedere că minutul utilizat în orice rețea națională este de 0,04 euro fără TVA. De asemenea, costul total lunar pentru utilizarea de către client a 210 GB de internet pe mobil este de 1.411,76 euro fără TVA, având în vedere că utilizarea a 100 MB este tarifată cu 0,67 euro fără TVA

Vodafone contesta o sanctiune pentru clauzele abuzive din contracte, dar pierde in instanta

Vodafone. Compania sustine ca i-a si explicat clientului ca trebuie sa plateasca abonamentul timp de 2 ani pentru a beneficia de acesta oferta, altfel va trebui sa plateasca despagubiri pentru ea, asa cum prevede legea. Instanta, in schimb, a apreciat ca Vodafone, desi a anuntat clientul in legatura cu despagubirile, nu poate percepe bani pentru un serviciu de care clientul nu beneficiaza, adica acea contravaloare a abonamentului pana la finalul celor 2 ani, cum percep si restul operatorilor.

Apărările formulate de către petentă, în sensul că în cauză nu se poate vorbi de aplicabilitatea articolului 9 din OG 21/1992 constând în obligația profesionistului de a pune pe piață numai produse sau servicii care nu lezează interesele economice ale consumatorilor și să se comporte în mod corect în relațiile cu aceștia, sunt neîntemeiate, din moment ce prevederile OUG 111/2011 invocate de către petentă acordă dreptul operatorilor de a solicita o justă despăgubire, condiționând acest drept de obligația de informare corespunzătoare a utilizatorilor, și se referă la utilizarea serviciilor sau durata minimă necesară pentru a beneficia de anumite promoții sau avantaje, respectiv sumele datorate de abonați la încetarea contractului, inclusiv, dacă este cazul, recuperarea anumitor costuri legate de echipamentul terminal contractat, însă chiar și aceste prevederi legale (OUG 111/2011 – n.r.) trebuie aplicate prin prisma prevederilor articolul 9 din OG 21/1992 privind protecția consumatorilor.

Vodafone. Daca operatorul ar fi cerut contravaloarea telefoanelor oferite cu reducere, sau a altor echipamente, atunci n-ar fi fost sanctionata, insa pentru servicii pe care nu le presteaza, nu poate sa perceapa vreun ban. Practic, Vodafone, sau restul operatorilor telecom, nu va pot percepe bani ca despagubire.pentru servicii care nu au fost prestate, chiar daca ati incheiat un abonament pentru care ati beneficiat de o reducere daca plateati pentru el o anumita perioada de timp.

Vodafone. Decizia este una de prima instanta, deci ea poate fi atacata de catre operator, dar asta nu inseamna ca o va face, si ca va castiga, daca nu are dovezi noi, instanta ajungand acum la decizia ca nu a avut.

5 COMENTARII

  1. Am pățit și la Orange la fel, mi au reziliat contractul din motiv ca nu mai e valabilă oferta după 1an și 8 luni și când am portat numărul mi au băgat 100ron taxe plata 2luni contract :)) dar in sms ul de la ei nu era vb de o renegociere pur și simplu mi au reziliat contract ul! Deci se poarta pe la toți furăciuni de gen ul asta!

  2. Aveți idee care e situația in momentul de fata dacă : am făcut un abonament la digi pe 2 ani, am achitat anticipat 2 luni, dupa care m-am portat pe alta rețea fix a doua zi după ce am activat abonamentul. Precizez ca nu am luat nici un telefon sau alte beneficii materiale. Mulțumesc anticipat celor care sunt in cunoștința de cauza și pot sa îmi răspundă.

  3. Conform legislației noi nu ar trebui sa plătești nimic dacă nu ai beneficiat de nimic suplimentar gen telefon mobil, tv etc. gratis.

  4. Stai linistit. Desi nu sunt de acord cu chestiile astea socialiste, nu ai nicio treaba. Exact cum a scris @cristian mai jos. Daca nu ai beneficiat de oferte, nu ai nicio treaba. Dar daca ai luat abonamentul la oferta, gen 20% reducere, te pot obliga sa platesti cei 20%.
    Am spus ca nu sunt de acord cu chestii de genul asta pentru ca in momentul in care ai semnat un contract pe x ani, mi se pare normal sa il respecti. Si daca nu il respecti, trebuie sa platesti. Nu te-a abuzat nimeni ca sa semnezi contractul. Chiar daca e vorba de contract de adeziune. E scump iphone-ul, nu il cumperi. E prost samsungul, nu il cumperi etc. Nu iti convine contractul, nu il semnezi. Decizia e simpla. Dar societatea occidentala a ajuns sa fie o chestie formata din baietasi sensibili cu pantalonii suflecati la glezne care nu pot gandi mai departe de facebook si care pedaleaza pe un Pegas stupid de sute de euro. In timp ce asiaticii ne calca pe cap. O sa ne creasca pwezde in curand.

    Inca un lucru, ce am spus mai sus e valabil doar pe persoana fizica, gen Vanghelie. daca abonamentul este pe persoana juridica, legea nu te protejeaza. Trebuie sa platesti taxa de reziliere

    Sper ca nu te superi pe mine, dar situatia ta e cam asa: “Vaaai, am semnat un contract prin care astia ma obliga si ma abuzeaza sa nu reziliez contractul dupa o zi”. Ma intreb cine face abuzul.

    PS: Nu lucrez la nicio corporatie

  5. La digi poți rezilia acum , datorită prețului mărit ai dreptul in 30 zile sa reziliezi contractul fără nici o clauza sau taxa.