Planeta Saturn: Descoperirea care NU a fost Crezuta Posibila

Planeta Saturn este in centrul unei descoperiri foarte importante pe care cercetatorii nu au crezut-o posibila, iata ce au observat in premiera acolo.

Planeta Saturn metan

Planeta Saturn este una dintre cele mai mari din sistemul nostru solar, iar pentru cei dintre voi care nu stiu asta, ea are si o serie de luni care o orbiteaza in mod regulat. Una dintre lunile de langa planeta Saturn are denumirea Titan, iar conform celei mai recente descoperiri, suprafata sa este brazdata de rauri de gaz metan in forma lichida care ar eroda atat formele de relief, cat si craterele care au fost create pe luna in urma impactului pe care l-au avut diversi asteroizi, sau diverse comete.

Planeta Saturn nu ar avea parte de un asemenea proces, procesul de eroziune de acolo intamplandu-se natural, in baza vanturilor foarte puternice, dar pe luna Titan lucrurile stau cu mult diferit. Craterele formate acolo de impactul diverselor obiecte din univers au dimensiuni mult reduse fata de cele descoperite pe alte luni de langa planeta Saturn, si nu numai, la fel ca marginile acestora, iar la baza diferentelor stau infiltratiile de gaz metan in forma lichida.

Planeta Saturn: Descoperirea care NU a fost Crezuta Posibila

Planeta Saturn este diferita fata de luna Titan, care la ambii poli are oceane de gaz metan lichid, si se pare ca de acolo vin infiltratiile care ajung in cratere, dar si in jurul acestora. Miscarea lichidelor genereaza si diferentele care sunt vizibile atat pentru forma craterelor, cat si adancimea acestora, in comparatie cu cele existente pe alte luni de langa planeta Saturn, procesul de eroziune in sine fiind unul destul de complicat fata de ceea ce se intampla pe alte corpuri cosmice.

“Au descoperit ca fantele craterelor Titan au fost degradate, de asemenea. S-a stabilit deja ca puterea vanturilor este slaba pe Titan, astfel incat, din toate acestea, acestea ajung la concluzia ca lichidul curge peste si in cratere, erodand fantele si lasand in urma sedimente pe fund.”

Planeta Saturn ar putea avea un impact asupra modului in care unele cratere de pe luna TItan sunt inundate cu gaz metam lichid, iar asta pentru ca e posibil ca puterea sa gravitationala sa afecteze miscarile lichidului. Descoperirea in sine este una foarte importanta pentru ca explica un fenomen pe care nu-l vedem pe Pamant, nici macar pe planeta Saturn, dar il vedem pe luna Titan, una dintre cele mai importante din sistemul solar.

Planeta Saturn urmeaza sa fie explorata din nou cu atentie de catre europeni si americani, iar luna Ttan va face parte din acest proiect ambitios la care se lucreaza acum.