Planeta Marte: Imaginea INCREDIBILA cu care ne UIMESTE NASA

Planeta Marte are astazi un fenomen surprinzator prezentat de catre NASA intr-o imagine incredibila cu care vrea sa uimeasca pe toata lumea.

Planeta Marte dune

Planeta Marte are astazi o noua imagine impresionanta publicata de catre cei de la NASA, una care ne arata putin din ceea ce se ascunde acolo, si de ce foarte multi cercetatori sunt uimiti de ceea ce vad in imagini. Cei de la NASA au publicat o noua imagine inregistrata de catre nava spatiala HiRise, aflata in orbita pe planeta Marte de ceva vreme, si ea ne arata cateva dune de nisip formate pe suprafata, ele parand sa fi fost facute digital pe un calculator.

Planeta Marte are dune de nisip “cu dungi”, asa cum spune NASA, iar pana acum oamenii de stiinta nu au reusit sa gaseasca o explicatie pentru felul in care s-au format ele in acest mod pe suprafata planetei. Sigur, stiu cum se formeaza dunele de nisip in general, insa NASA nu stie de ce acestea au acele dungi pe epe, si in ciuda faptului ca au monitorizat planeta Marte timp de cativa ani buni, inca exista destule necunoscute cu privire la ea, momentan.

Planeta Marte: Imaginea INCREDIBILA cu care ne UIMESTE NASA

Planeta Marte dune nisip
FOTO: HiRISE, MRO, LPL (U. Arizona), NASA

Planeta Marte are foarte multe dune de nisip acoperite cu dioxid de carbon, si avand in vedere ca acesta nu se topeste, ci se transforma in gaz prin sublimare, si cercetatorii cred ca asta ar sta la baza acestor dune. Desigur ca fara sa faca o analiza amanuntita a suprafetei de pe planeta Marte, si fara sa urmareasca efectiv ce se intampla cu aceste dune de nisip, ei deocamdata doar incearca sa ghiceasca realitatea din spatele unui proces atat de complex.

“De ce sunt dunele de nisip de pe Marte? Nimeni nu este sigur. Imaginea prezentată prezintă dune în dungi în Craterul Kunowsky de pe Marte, fotografiate recent cu camera HiRISE a Mars Reconnaissance Orbiter. Se știe că multe dune marțiene sunt acoperite inegal cu îngheț de dioxid de carbon (gheață uscată), creând modele de zone luminoase și întunecate. Dioxidul de carbon nu se topește, ci se sublimează, transformându-se direct într-un gaz. Dioxidul de carbon este, de asemenea, un material cu efect de seră, chiar și ca solid, deci poate prinde căldura sub gheață și se poate sublima de jos în sus, provocând erupții de tip gheizer.”

Planeta Marte are descoperite in mod constant unele dintre secretele pe care le ascunde in momentul de fata, insa cei de la NASA mai au foarte multe de observat inainte de a trimite primii astronauti acolo. In aceasta idee, pe planeta Marte a fost deja trimis un nou robot, care ar trebui sa ajunga in vara pe suprafata, si el are menirea inclusiv de a colecta probe de sol pe care sa le trimita mai apoi pe Pamant pentru o analiza amanuntita a compozitiei chimice.

Planeta Marte este in momentul de fata cea din sistemul solar care are parte de cea mai mare atentie din partea tuturor, si asta e normal, pentru ca e cea mai apropiata care poate fi explorata de catre oameni.