Planeta Neptun: Cercetatorii Uluiti de Colosala Descoperire

Planeta Neptun cianura

Planeta Neptun intra iar in centrul atentiei dupa ce o uluitoare descoperire a fost facuta de catre oamenii de stiinta care monitorizeaza cu foarte mare atentie ceea ce se intampla in sistemul solar. Mai exact, oamenii de stiinta au observat ca planeta Neptun are in stratosfera sa foarte mult acid cianhidric, iar oamenii de stiinta nu credeau ca o asemenea descoperire ar putea fi posibila pana in momentul de fata, insa iata ca pana si ei pot fi uimiti serios.

Planeta Neptun are concentratia cea mai mare de acid cianhidric undeva in zona ecuatorului sau, ceea ce nu a fost o surpriza prea mare pentru oamenii de stiinta, care au vazut si acumulari de alte gaze in aceeasi zona. Planeta Neptun este cea mai indepartata de soare, orbitandu-l o data la 165 de ani, deci existenta unui asemenea tip de gaz in stratosfera sa are legatura directa cu faptul ca se afla la o distanta atat de mare de steaua care ne sustine viata.

Planeta Neptun: Cercetatorii Uluiti de Colosala Descoperire

Planeta Neptun are concentratii diferite de acid cianhidric in stratosfera sa din cauza modului in care sunt transportate diversele tipuri de gaze in acea regiune a corpului cosmic. In aceasta idee, nu e excluc ca in timp nu ecuatorul sa fie regiunea cu cea mai mare concentratie de acid cianhidric, ci o alta zona, insa deocamdata nu exista prea multe detalii in legatura cu asta, mai ales ca planeta Neptun este si foarte greu de observat de pe Pamant din cauza distantei fata de noi.

“Ceea ce distinge Neptunul de alte planete gazoase este că, conform studiilor anterioare, are o abundență de cianură de hidrogen gazos în stratosfera superioară. Intensitatea maximă a cianurii de hidrogen a fost observată în jurul ecuatorului (aproximativ 1,7 ppb), în timp ce a fost cea mai redusă la aproximativ 60 de grade sud (aproximativ 1,2 ppb).”

Planeta Neptun este singura din sistemul solar care nu poate fi vazuta cu ochiul liber din cauza distantei foarte mari fata de Pamant, oamenii de stiinta chinuindu-se cu telescoapele existente sa o monitorizeze. Datele despre care vorbim acum au fost inregistrate in 2016 de catre telescopul ALMA, insa abia acum oamenii de stiinta au reusit sa dezvaluie aceasta observare cu privire la planeta Neptun, una extrem de importanta totusi.

Planeta Neptun va mai fi in centrul altor descoperiri in viitor, dar ramane de vazut de cat timp va fi nevoie pentru ca ele sa fie facute, si sa ne fie dezvaluite in mod oficial.