Planeta Neptun: ULUITOARE Descoperire ce Surprinde Omenirea

Planeta Neptun orbita

Planeta Neptun, cea mai indepartata de soare in sistemul solar, revine in centrul atentiei in urma unei descoperiri uluitoare care surprinde cercetatorii din toata lumea, iar asta este extrem de important. Mai exact, oamenii de stiinta au analizat ceea ce se intampla in sistemul solar dincolo de orbita pe care o are planeta Neptun si au descoperit o serie de obiecte cu traiectorii foarte ciudate, ceva ce pana acum ei nu se asteptau sa observe in sistemul solar.

Planeta Neptun este folosita ca punct de referinta pentru ca dincolo de ea nu se considera ca ar mai exista vreo planeta, Pluto fiind trecuta in randul obiectelor cosmice de cativa ani de catre unii cercetatori. Totusi oamenii de stiinta sunt de parere ca dincolo de planeta Neptun ar mai exista inca o planeta, a noua din sistemul solar, iar in orbita sa ar fi o serie de obiecte cosmice care ar avea traiectoriile ciudate pe care cercetatorii nu le pot explica inca.

Planeta Neptun: ULUITOARE Descoperire ce Surprinde Omenirea

Planeta Neptun are dincolo de orbita sa peste 3000 de obiecte care inca se afla in sistemul solar, fiind la minim 30 de unitati astronomice in raport cu soarele care ne sustine viata. Printre aceste 3000 de obiecte cosmice descoperite dincolo de planeta Neptun se numara Pluto si Eris, doua planete de mici dimensiuni pe care oamenii de stiinta refuza sa le numeasca planete in adevaratul sens al cuvantului, dar separat de ele ar putea exista si altele.

“Obiectele din studiu sunt la cel puțin 30 UA distanță, într-o regiune a sistemului solar care este aproape inimaginabil întunecată și singură. Peste 3.000 de obiecte trans-neptuniene sau TNO-uri au fost identificate în aceste zone înghețate. Acestea includ planete pitice, cum ar fi Pluto și Eris, precum și mici obiecte din Centura Kuiper, cum ar fi Arrokoth, un corp stâncos vizitat de nava spațială New Horizons în 2019. Centura Kuiper este o regiune de obiecte de gheață care orbitează între aproximativ 30 UA și 50 UA de la soare.”

Planeta Neptun poate influenta obiecte alfate pana la 150 de unitati astronomice fata de soare, insa la 230 de unitati astronomice exista 4 obiecte cu orbite iregulate pentru care nu exista o explicatie. Oamenii de stiinta spun ca ele sunt prea departe de planeta Neptun pentru a fi influentate de catre ea, astfel ca o alta planeta, poate la marginea sistemului solar, sau in afara sa, le-ar influenta, insa deocamdata ea nu a fost detectata.

Planeta Neptun va fi in continuare un punct de referinta pentru noi observatii de acest gen, mai ales ca oamenii de stiinta cauta cu extrem de mare interes sa descopere mai multe informatii cu privire la a noua planeta.