Ministrul Educatiei: Masurile Importante cu Schimbari pentru Elevii din Multe Scoli

Ministrul Educatiei Masurile Importante Schimbari Elevii Multe Scoli

Ministrul Educatiei vorbeste despre schimbari foarte importante care au fost hotarate pentru scolile Romaniei si milioane de elevi din diverse colturi ale tarii, iar asta pentru ca prin PNRR se doreste o reducere a abandonului scolar, iar fondurile care sunt oferite de catre Uniunea Europeana pot fi utile pentru indeplinirea acestui obiectiv.

Ministrul Educatiei explica mai jos despre cateva dintre masurile care pot fi implementate in toate scolile din tara noastra pentru ca abandonul scolar sa poata fi combatut cu succes de catre autoritati, insa desigur ca e nevoie si ca aceasta implementare sa fie facuta in mod corect pentru a avea efect, asa cum este descris mai jos in planul PNRR al Romaniei.

“Experiența internațională arată că abordarea multidisciplinară este singurul mod eficient de a reduce PTȘ. Părăsirea Timpurie a Școlii este determinată de un set complex de cauze și, prin urmare, doar o echipă multidisciplinară de specialiști poate aborda – în mod holistic – nevoile copiilor și tinerilor aflați în situație de risc sau a celor care deja au renunțat la școală.

Astfel, toate țările care au avut succes în reducerea și prevenirea PTȘ investesc în echipe de intervenție multidisciplinare și integrate, formate din diferiți specialiști – psihologi, logopezi, cadre didactice, profesori de sprijin, educatori, specialiști în protecția copilului, asistenți sociali etc. – care lucrează în mod direct atât cu copiii în situație de risc, cât și cu familiile acestora.

Este nevoie de o coordonare pe două nivele, o colaborare instituțională și o colaborare cu alte părți interesate. Colaborarea instituțională va fi asigurată atât la nivel central, cât și la nivel local.

Colaborarea între instituții va avea în vedere schimburile permanente de informații și dezvoltarea unor sisteme de referință între instituții, astfel încât intervențiile planificate pentru copiii și tinerii în risc să fie cât mai eficiente. Cooperarea de la nivel central și județean între serviciile de educație și autoritățile locale va viza acțiuni eficace în reducerea Părăsirii Timpurii a Școlii.

Implicarea altor părți interesate cu rol cheie, părinții și organizațiile societății civile, de la ONG-uri la grupurile informale sau religioase din comunități constituie un factor important care contribuie la succesul implementării mecanismului de avertizare timpurie în educație prin încheierea de parteneriate la nivelul școlilor pentru atingerea obiectivelor stabilite.”