Planeta Uranus: INCREDIBILA Descoperire cu o Mare Premiera

Planeta Uranus amoniac

Planeta Uranus este una dintre cele din sistemul solar despre care omenirea nu stie chiar atat de multe, iar asta din cauza distantei foarte mari in raport cu Pamantul, insa asta nu ii opreste pe cercetatori din a o observa in continuare. Aceste observatii pe care oamenii de stiinta le fac au facut posibila o descoperire in premiera pentru omenire, iar asta deoarece pe planeta Uranus au fost identificate o serie de bule de gaze care pana acum n-au prea avut o explicatie.

Planeta Uranus ar avea in atmosfera sa uriase bule de amoniac care se intind pe suprafete foarte mari, iar pana in momentul de fata oamenii de stiinta n-au stiut prea multe in legatura cu ele. Conform oamenilor de stiinta care au facut aceasta descoperire, se pare ca aceste zone cu amoniac se intind nu doar pe lungimea atmosferei, ci si pe inaltime, ele fiind canale prin care gazele ajung din partile inferioare in cele superioare ale atmosferei pe care o are planeta Uranus.

Planeta Uranus: INCREDIBILA Descoperire cu o Mare Premiera

Planeta Uranus amoniac atmosfera
FOTO: NASA/JPL-Caltech/SwRI/CNRS

Planeta Uranus are bule de amoniac similare cu cele care exista pe Jupiter, doar ca acolo ele se formeaza la altitudini mult mai mici, oamenii de stiinta reusind sa descopere o explicatie pentru aceasta manifestare pe planeta indepartata. Ei cred ca aceeasi explicatie s-ar aplica inclusiv pentru planeta Uranus, astfel ca aceste zone pline de amoniac s-ar forma in urma unor furtuni puternice care ar fi avut loc pe planeta, sau care au loc in diverse zone fara a fi vazute.

“Chimia termodinamică implică faptul că acest proces este și mai eficient în Uranus și Neptun, iar regiunea semințelor de ciuperci este extinsă și are loc la adâncimi mai mari ”, a spus Guillot. „Astfel, amoniacul este probabil pur și simplu ascuns în atmosferele profunde ale acestor planete, dincolo de capacitatea instrumentelor actuale.”

Planeta Uranus ar putea avea zone pline de amoniac ascunse la altitudini foarte mici, insa instrumentele folosite de catre sondele spatiale pe care NASA sau ESA le utilizeaza nu ar fi capabile sa il detecteze la adancimi atat de mari. Aceasta situatie nu e tocmai una fara precedent, iar asta pentru ca sondele spatiale trimise catre planeta Uranus au avut instrumente mult mai vechi decat cele de acum, asa ca noi misiuni sunt necesare pentru a explica mai multe din cele observate acolo.

Planeta Uranus nu are deocamdata programata vreo misiune spatiala de catre cei de la NASA, sau ESA, asa ca e greu de spus in ce masura vor mai putea oamenii de stiinta sa explice tot ceea ce vad in momentul de fata.