Gaura Neagra: Descoperirea ULUITOARE Vazuta de Cercetatorii

Gaura neagra descoperita de catre cercetatori uimeste din toate punctele de vedere, iata ce au observat acestia la mare distanta de Pamant.

Gaura Neagra pulsatii

Gaura neagra dintr-o zona indepartata de univers i-a uimit complet pe cercetatorii care au descoperit ceva ce nu parea posibil, dar iata ca avem parte de o noua premiera impresionanta. Vorbim despre o gaura neagra care a fost descoperita de catre cercetatori ca pulsand in acelasi ritm cu un nor de gaze care se afla in “vecinatatea sa”, iar pulsatiile de raze gama care au fost detectate de catre telescoapele cercetatorilor au ridicat foarte multe semne de intrebare.

Gaura neagra se afla in apropiere de constelatia Acvila, acolo unde exista si norul de fum care este atat de neobisnuit, aceasta fiind si prima oara cand o descoperire de acest gen este facuta. Cercetatorii inca nu au reusit sa explice cum anume reuseste gaura neagra sa influenteze pulsatiile de raze gamma la o distanta de 100 de ani lumina in raport cu ea, si avand in vedere distanta foarte mare pana acolo, e foarte probabil nici sa nu gaseasca prea curand vreo explocatie.

Gaura Neagra: Descoperirea ULUITOARE Vazuta de Cercetatorii

Gaura neagra nu are nici un disc de acretie care sa se alinieze in vreun fel cu norul de fum care este vizibil in galaxia noastra, astfel ca toti cercetatorii au ramas foarte surprinsi de descoperire. E stiu ca cea gaura neagra arunca jeturi de materie in doua parti diferite ale discului de acretie, insa chiar si asa nu pot sa isi dea seama cum anume sunt interconectate atat gaura neagra, cat si acel nor de gaze care se afla la o distanta considerabila in raport cu ea.

“Oamenii de știință au detectat o misterioasă bătăi de inimă cu raze gamma provenind dintr-un nor cosmic de gaz. Norul inconfundabil din constelația Aquila bate ritmul unei găuri negre precesionante învecinate, ceea ce indică o legătură între cele două obiecte. Sistemul catalogat ca SS 433 este situat la aproximativ 15.000 de lumini în Calea Lactee și constă dintr-o stea uriașă cu aproximativ 30 de ori mai mare decât soarele nostru și o gaură neagră cu aproximativ 10 până la 20 de mase solare. Cele două obiecte orbitează reciproc cu o perioadă de 13 zile, în timp ce gaura neagră aspiră materia de la steaua uriașă.”

Gaura neagra ar produce totusi, prin aceasta expulzie de materie, atat raze X, cat si raze gamma, iar acestea ar putea influenta norul de gaze, insa deocamdata nu e foarte clar ce anume se intampla acolo. Cert este totusi faptul ca descoperirea acuta de catre cercetatori este una dintre cele mai impresionante de pana acum, iar ei nu-si pot explica chiar tot ceea ce au analizat in baza datelor preluate in 10 ani de monitorizare a respectivei zone.

Gaura neagra despre care cercetatorii vorbesc acum este una dintre cele mai importante descoperite pana acum, si exista foarte multe motive de a o explora in continuare.